Wednesday, November 30, 2011

Nasi Ayam Laut China Selatan....

Sekarang ni cuti sekolah, makanya akan berdoyon-doyonlah orang nak buat kenduri kawen. Nasib baik amoiku gengster, kalau tak aku pon teghingin gak.. Muahaha. Sapa takmo kawin ce cakap kat aku. Best woo... Asal nampak jer nak.. Asal nak jer nampak.

Sebagaimana yang telah aku janjikan sebelum ni, kita bertemu kembali dan kali ni sempena persidangan UMNO, penerbanganku ke Kuala Lumpur bersama belon merah dan awek merah. Pada ketika ini aku berada di dalam belon AK5211 seat 1F. Sebenarnya aku dah minta kerani ku tempah seat 12 atau 14 tapi tah camana bagi aku seat 1 ni pulak. Bukanlah aku ni tak bersyukur tapi seat ni sangat bahaya kerana boleh meningkatkan tahap kehornianku.. Maklumlah, kat seat ni kita boleh tengok awek skirt merah dok kat jump seat tu. Duduk sopan takpa gak, ini tak, terkangkang sana, terkangkang sini... tak boleh woo.. Halam.. Halam..

Minggu lepas 23 November 2011 sebenarnya adalah hari ulangtahun Pewaris Takhta Tengku Mahkota ku. Besday yang ke 11 tahun. Oleh kerana hadiah aku dah beli lebih awal makanya taklah ralat sangat. Isnin lepas cuti, so ada 3 harilah aku dok melopong sengsorang kat Kuching ni. Bos aku tanya, "apsal hang tak balik..? Amiklah cuti 2 hari pastu sambung terus gi mesorat" aku cakap kat dia, "takpalah bos, opis takda orang nak jaga. Karang sapa pulak nak luluskan kes, buat perakuan dan memacam lagi tu.." huhu dalam hati awat hang tak habaq awai... Chait!

Tak kisah lah, apa-apa pon sekarang ni aku dah dalam perjalanan balik dah ni. Esok dan lusa ada majlis perasmian dan taklimat kat INSPEN dan ahad ni kami sekeluarga akan berCHOGM ke Ipoh sampai hari Khamis ni... Alhamdulillah, kalau aku bawak ke London sekalipon bukan diaorang suka sangat pon. Bebudak ni sebenarnya nak dok kat otel jer. Anak pompuan aku siap pesan, "ayah..! Cuti sekolah ni nak pergi hotel 5 bintang boleh tak?" huhu dengan rasa confident tahap boboiboy aku terus menjawab "OK...!! Terbaieekk.." hahahaha seb baik dia tak mintak naik kapalterbang gi obersea.. Bankrup la aku kalau dia mintak camtu.

Selepas tu, kitaorang akan ke Cameron Highland plak. Itu permintaan ibunya. Kononnya sebagai hadiah harijadinya pada 9 December ni.. Huhuhu... Seb baiklah mintak yang munasabah, kalau di mintaknya cincin mas ker, gelang mas ker, mana aku nak korek duit. Kalau mintak payung mas tu takpelah... Ngeeee... Pasti akan ku tunaikan dengan hati yang penuh keimanan...

Patah balik citer pasal cuti 3 hari yang lepas, aku nak buat sikit penghargaan dan ucapan terima kasih lah kat salah sorang anak buah aku yang bagi pinjam tv kat aku. TV kecik jer tapi cukup terang. Makanya sepanjang percutian aku tidaklah ada kerja lain yang aku buat... Lepas satu cerita, ku tengok plak cerita lain. Bayangkanlah hari Sabtu tu aku gi makan tengah hari kul 5 petang dan tak breakfast pon pagi tu. Semuanya hindustan punya pasal. ..."I Hate Love Story". Untuk pengetahuan korang, sepanjang setawun stengah aku kat Kuching ni aku tak pernah ada tv. Tengok pon bila gi kedai makan jer. Kesiannn kat aku.. Berbalik semula pasa citer dalam tv ni, maka dapatlah aku kenali beberapa pelakon indon dan pinoy yang comel dan gebu montok. Tak tinggal juga citer melayu yang menjadi kesukaan ramai petang-petang.. 'Dhia..' korang tengok tak? Korang tengok tak??? Hehe... Apa-apa pon "THANK YOU NIN SARI"

Petang-petang ni sebenarnya aku takdalah apa nak cerita sangat. Orang minang kata 'idea tandus'... Boyan kata, 'no idea'. Namun bagi memenuhi masa yang sangat lapang sama ngan ruang kaki seat aku ni makanya ku karangkan juga. Aku baru jer selesai menghabiskan makanan yang telah dihidangkan. Orang sebelah jelezz beb. Mana taknya, bila aku buka jer hidangan nasi ayam tadi, aku sendiri pon dah jadi lapar tahap somalia.. Nasi ayam + jus oren, biskut + kitkat + kopi.... Terbaeekkk..!! Ok lah, malas merapu bebanyak... Perut aku dah kenyang sesangat ni. Aku nak buat apa yang korang tak boleh buat masa ni..... 'tido duduk di atas lautan China Selatan di celah-celah awan' nanti sampai LCCT aku up terus.. byeeeeee.....!!!!

Sunday, November 20, 2011

Kesetiaanku tidak kesampaian.....

Kesetiaanku tidak akan kesampaian walaupun aku mengalirkan air mata darah sekalipun... Huwaaaa... Begitulah tajuk postingku kali ini. Tiada horny tiada keghairahan... (semua bil dah bayar lah...!)

Sewaktu aku mula menulis, aku tengah menunggu belon ku yang belum sampai akibat delay... AK 5218... Beginilah nasib orang yang bekerja di perantauan. Bak kata James Brooke, "...in the name of responsibility because of the moon, the star and the two tigers". Sambil nulis ni, ku jeling-jeling gak kiri kanan kot-kot ada awek munggil gersang yang nak ngorat aku. Kalau aku yang nak usya, sampai kiamat pon takda. Maklumlah, aku ni dilahirkan sejak azali pemalu..... Aku kawin ngan ibu anak sulung aku dulu pon sebab dia yang ngorat aku dulu.. Ngeeee... Ramai sungguh orang hari ni kat LCCT, ala-ala puduraya gituuu...
Minggu ni aku balik Malaya sebab pergi menghadiri kursus pengurusan tatatertib. Orang dolu-dolu kata menjaga sekandang lembu lebih susah dari menjaga anak dara sorang. Tapi aku tak jaga lembu, orang politik yang jaga lembu, hehehhee... aku cuma jaga anak-anak buah aku kat opis jer. Thanks to Pn Kartini sebab berusaha menjadikan juga kursus 3 hari ni walaupun tak cukup orang. Pn Kartini ni dulu classmate aku masa kat Ai Ti Em dulu. Sekarang dah jadi bos nombor 'loru' di Bahagian Latihan kat INSPEN. So ada unsur-unsur coutim la nih. Aghhh.. Aku bukan nak citer pasai dia... Aku nak citer pasal loyalty programme nih..

Tadi aku kat epot, sekarang ni aku ada di seat no. 14A belon Airbus A320-200 nih. Pilot baru jer mematikan lampu seat belt menandakan masuklah waktu nak berbelog semula... Masa aku mula pindah ke HQ tahun 2006 dulu, maka bermulalah aku diperlukan untuk terbang ke sana sini. Tapi taklah kerap sangat. Masa tu yang aku tahu naik MAS jer. Itupon tak lah selalu sangat. Aku masih ingat trip aku yang pertama dalam negeri adalah ke Kota Kinabalu. Kalau tak silap la... Kakakaa.. Atok dah tuo.. Memori dah kurang tengo.. Masa tu kekok lagi. Semua tak berapa reti. Puas kengkawan aku gelakkan aku. Setelah beberapa trip, barulah pandai sikit. Pada masa tu baru aku sedar sepatutnya aku dah mohon Enrich Card tapi Temenggong Tun Jugah kata ".... better late than never"

Setelah ku mohon maka bermulalah acara mengutip point... Tapi ya rabbi.. Punyalah susah sebab aku travel dalam negeri jer. Kalau setakat ke Johor, Langkawi, Kuantan dll, dalam setahun jangan mimpi lah nak kutip 25,000 point. Ada sorang bos aku tu siap perli lagi kat aku.. ".. Eehh..?! Masih kad biru lagi?!" huhuhu.. Sedey taw!. Tahu la dia punya Gold dan sekarang ni Platinium Uuuuu..! Aghhh... Lantak ler kome...
Bila aku ditukarkan ke Kuching maka barulah rasa nak bernyawa tapi sehingga hujung 2010 aku masih lagi belum berjaya tukar ke Silver ponnnn... So tahun 2011 ni aku cuba lagi tapi memandangkan dah hujung tahun ni, bos besar aku kata, pakai Air Asia jer.. Huhuhu.. Camana aku nak upgrade nih.. Khamis lepas aku check ada lebih kurang 12,000 point jer. Aku kutip semenjak Januari hari tu. Adohhhaii.. Nampaknya tak tukar lah lagi. Enrich ni pon pandai gak, kalau beli tiket murah, tak layak plak kutip point. Kutip telur ayam jer.. Tapi alhamdulillah, point aku yang sedia ada tu dah pon aku tukar ker kupon Golden Lounge dan baki boleh tukar ngan tiket pergi balik kuching-kl dan sekeping lagi kupon.
Memandangkan trendnya aku akan juga guna Air Asia makanya aku pon dah mohon kad BIG. Dia sama jer cam Enrich tapi yang ini under Air Asia. Jangan tanya aku apa kelebihannya sebab aku pon baru jer nak guna. Aku ni jenis merasa baru boleh cakap. Nak study-study ni sory ler...
Aku heran kenapa teksi takda program ni.. Tapi takpa Pakcik Zainal yang dah berpuluh kali hantar ke epot ni dah bagi aku sikit diskaun tiap kali aku panggil dia hantar ke epot. Ayat kena manissss... Muka musti senyum beb.! Baru dapat subsidi.
Oh.. By the way, malam semalam aku gi Giant tapi sebelum tu amoiku bila tengok aku sarung suar jer terus secara otomatik tanya kat aku... "nak gi mana..?" (macam pakguard Ai Ti Em jer persisnya) Aku hanya jawab ringkas, "...Giant". Pastu tanya lagi, ".. Nak beli apa?" aku diam ajer. Kalau aku jawab mesti lepas tu ada soalan susulan. Last sekali nanti dia mesti cakap.. "tanya pon tak boleh?!" huhuhu.. Sedey taw kalau orang cakap camtu... Untuk pengetahuan korang, aku ni bukan jenis yang suka nak merancang, buat meeting, nota rujukan, soal selidik, kajian dan sebagainya.. So.. bila aku rasa nak beli barang jer, aku akan terus gi ke kedai... Kat kedai nanti bila dah tengok barang baru pikir nak beli atau tidak.. Amoi aku tu lain la, menung sana, menung sini, tulis sana, tulis sini, check sana, check sini.. Pastu siaplah list dia. Bila dah sampai kedai, beli barang macam tak buat list. Dalam list beli, yang takda dalam list pon beli gak. Pasai tu la aku ni tak suka buat list.. Apa-apa pon semua yang aku beli semalam semuanya sangat diperlukan..


Makan malam dahpon kunikmati, mengarang pon dah panjang, amoi sebelah ni pon dah tension gaknya... Yelah, tengok aku makan memacam pastu siap bancuh kopi lagi.. Pilot pon dah umumkan sekejap lagi belon ni nak turun. So oklah yer.. Next trip 30hb ni dan kita berblog lagi nanti di ruang udara. Adios amigo.. Bobobaiiii...!
Hide n Seek


Thursday, November 17, 2011

Awek Kari......

Siang tadi aku gi pejabat Enrich.... Konon nak redeem tiket gi London tapi bila check, setakat gi balik KL -Kuching jer yang boleh... Huhuhu.. Mampu pakai viva tapi gi showroom Naza... Tengok ajer lah.

Mulanya ada ingat mok drive tapi apa ke jadahnya aku nak drive.. Pejabatnya kat KL Sentral jer. So decided guna komuter lagi baik. Aku pilih stesen Padang Jawa sebab kononnya senang nak parking tapi al rupanya penuh gak. Tapi orang bebaek cam aku biasanya akan dapat pertolongan.. (.... mengumpat itu perbuatan keji taw..!) alhamdulillah, dapat aku satu ruang untuk aku sumbatkan viva bini aku kat celah tu.

Sesampai jer aku kat mesin tiket tu dengan machionya, aku pon mengeluarkan dompet.. Err stesen mana plak aku nak tekan ni..? Aku nak pergi KL Sentral tapi apsal takda buttonnya tulis kat mesin tu..? Tapi macam aku cakaplah, yakin dan pasti akan dapat pertolongan. Ada lah sorang student UiTm ni bagi tahu kat aku suh pergi kaunter sebab lebih senang. Thanks Firdaus..

Setelah beli, maka teruslah tunggu tren sampai. Padang Jawa- KL Sentral cuma RM2.90 jer. Sangat menjimatkan buat orang2 yang sengkek cam aku ni... Dipendekkan cerita, sampailah juga aku kat KL Sentral dan menyelesaikan urusanku. Memandangkan petang tadi juga anak aku ada penyampaian hadiah makanya tidaklah aku membuang masa dan terus beli tiket balik. Perkara pertama yang akan aku pastikan adalah 'jangan sesekali tersalah naik koc wanita..!' . So aku pon pastikan dan tunggu. Tapi pelik gak, koc wanita dah disediakan tapi ramai gak lagi pompuan yang berebut nak masuk koc biasa.. Haa pasti diaorang tu nak menggatalkan..?! Huh.. ! Menyumbangkan kesesakan koc jer.

Masuk jer dalam koc dan setelah mengambil tempat duduk, aku perasan ada sebaris awek kari dok kat depan aku. Diaorang tu student kolej kot pasal dressing diaorang tu macam student cerita hindustan jer... Ermm.. Apa nak buat, kari pon kari lah. Layan jer.. Ada yang tido.. Ada yg macam nak tido, ada yang tengok sana sini dan ada yg dok layan tipon. Yang layan tipon tu kalau emergency boleh tahan gak... Hehehee..

Aku ingat nak berblog kat dalam tren tadi tapi sebab berbuai sangat makanya kepala aku pon naik pening bila nak menaip. So aku putuskan tuk up story mory ni malam ni untuk mengelakkan mengantuk dan tido sebelum waktunya.. "Ta bole wo..! Wa punya amoi manyak garang.. Nanti lia bebel, wa jali tesyen wo.."

So kat bawah ni aku upkanlah beberapa keping gambar yang berkaitan. Korang matchkan sendirilah ngan citer aku yer.. Aku nak chiow dulu, mo taruk pewangi kat dalam mesin basuh... Boboboi.....!

Friday, November 11, 2011

Baju Sendat Skirt Ketat...

Amboii....!! Kalau sendat ker, ketat ker, mesti excited nak tahu... Berjumpa lagi pada petang ni di AK 5221.... Seperti biasa akan ku up sedikit cerita untuk mengisi masa lapang ni. Kali ni aku bersama awek skirt merah lagi.. Nampaknya mereka masih belum mengenakan baju baru yang dah diikilankan.... Masih outfit yang sama...

Memandangkan sekarang ni dah nak hujung tahun, duit opis pon dah nak abis maka terpaksalah buat penjimatan sikit. Terpaksalah naik kapal awek skirt merah ni. Tak dapatlah aku nak bergurau senda dengan Awek berkebaya ketat... Tapi sebenarnya best lagi naik kapal AK ni sebab org gomen boleh naik dulu, seat pon warna merah tak campur ngan orang lain, makan pon tak sama cam orang lain...(walaupun tak sedap sangat..!!). Cumanya tak dapatlah aku nak kumpul point Enrich.. Kumpul point BIG jer. Flite kali ni aku amik petang sebab aku nak cepat sampai ke rumah. Selalunya aku amik lewat petang, so sampai rumah dah malam...

Petang ni idea tak banyak tapi aku rasa nak tulis gak. Mungkin sebab kepala aku yang pening ni kot.. Tak sempat makan tgh hari tadi.. Idea bila takda, ceritapon merapu tah apa2... Sekarang ni, belon baru sahaja membelah kepulan awan dan cuaca nampaknya baik sebab aku tengok awek skirt merah tu elok jer berjalan tak gedik-gedik inul cam Isnin lepas.

Petang ni aku nak kongsi sikit lagi tips sambil aku menjamu selera dari seat no. 12A, B dan C ni... (cun giler awek yg serve aku makanan ni... Muka ala2 heroin pilem Ali Setan gitu...)

  • Kalau korang amik Hotseat, pilihlah seat no 1, 12 atau 14. Kenapa? Sebab seat ni ada ruang kaki yang lebih luas. Dulu aku suka seat no.1 sebab boleh tengok aksi awek skirt merah ni di balik tabir. Tapi sekarang aku dah tak minat nak tengok diaorang.. Kira dah insaf la... Seat faveret aku sekarang ni 12A, 12F, 14A atau 14F. Seat ni dekat pintu kecemasan dan sangat sesuai untuk kaki aku yang panjang ni...

  • Masa nak boarding, pastikan korang naik cepat. Maknanya kalau beratur cuba elakkan jadi terlalu macho sangat. Orang dok sebok beratur dia lepak jer kat kerusi. Kalau korang takda bawak beg takpalah. Tapi kalau ada bawak beg, tu yang aku suh naik cepat. Nak tahu kenapa? Korang tentu akan kata, apa nak rebut2, seat dah ada nombor... Betulla tu, tapi tempat simpan barang bukan ada nombor. Korang tahula, memasing yang naik flite ni kekadang bukannya kira sangat berapa beg dia nak bawak. Nasib tangan ada 2, kalau lapan... Lu pikir lah.. Aku biasa tengok orang duduk kat tempat lain tapi terpaksa letak barang kat tempat lain.. Jauh plak tu.

  • Bila nak boarding tolong tengok betul2 tiket tu, berapa nombor seat korang. Jangan nanti dah naik kat atas baru tercari2 tiket. Nyusahkan orang lain kat belakang. Check betul2, nombor seat tu! Kalau dapat seat huruf B, C, D atau E, bila dah duduk tu, janganlah beriya-iya sangat nak pakai tali pinggang kecuali seat huruf A atau F dah diduduki. Kalau tidak nanti dah beriya2 pasang kena bukak balik. Kalau tidak camana orang yang seat A dan F nak masuk... Kalau kat seat emergency takpalah, luas.

  • Masih pasal seat belt lagi, kalau korang dah naik, cer tengok kat atas, tanda pasang tali tu nyala atau tidak. Kalau tak nyala, takyah la korang sebok gak nak pasang. Itu maknanya diaorang tengah isi minyak. Yerlah, mana tahu kot-kot emergency senanglah nak cabut. Kalau dah beriya pakai tetiba jem plak... Haa mati hangus la korang. Lagipon, takmo la sampai nanti awek tu cakap kat korang suh buka tali tu, malu woo. Kalau suh buka lain takpa ler, ngeee...

  • Orang negro kata last but not least adalah pasal pengumuman.. Ini terpakai pada semua flite... Kalau yang umum tu pilot, maka yang akan buat take off atau landing tu first officer dia. Begitu lah juga sebaliknya. Nak tahu camana suara pilot..? Alaa sore cam aku la... Machio gitu.. (tapi ada gak kawan aku pilot tapi sore dia... Aduhh sangat nyaring dan menyakitkan hati jer.. Hahahhaha sorry capt sedi, jgn marah yer kalau ko baca posting aku ni).

Ok lah, makan sudah, pening pon dah hilang, pilot pon dah umumkan kapal ni nak turun. Jap lagi sampai LCCT aku up post ni... Adios amigo...!!! See u again next week on different flite..


Powered By IPhone on Airbus A320-200 AK 5221

Tuesday, November 8, 2011

Angin dan Besi.. Mana Lebih Kuat..?

Tamatlah sudah cuti sempena Aidil Adha ku bersama keluarga terchenta. Pada saat aku mula nak menulis ni aku masih lagi berada di atas udara bumi semenanjung. Belum lagi memasuki Laut China Selatan. Cuaca agak kurang baik pagi ni sebab aku tengok awek skirt merah tu asik berjalan sambil bergoyang inul jer. Aku pon nak menaip kat tipon kecik aku ni pon susah.

Oklah, jumaat lepas aku dah citer pasal tips naik MAS so kali ni aku nak citer pasal sapa yang lebih kuat. Sambil tu kalau aku tak pening akibat bergoyang inul ni, aku akan citer sikit tips pasal Air Asia....

Sebenarnya aku ni dah lama dok perati injin dan kepak kapal ni tiap kali aku fly... Tengok sambil berimaginasi syiok gak. Bila tengok macam robot Transformer plak. Puas aku pikir camana kapal ni boleh terbang.. Maklumlah, masa sekolah dulu malas nak belajar. Fizik pon dulu dapat 7 jer... Cukup2 makan jer. Minggu lepas aku berpeluang lepak ngan salah sorang kawan aku kat waterfront Kuching. Dia ni Pilot Maswing tapi sebelum tu dia adalah seorang sojar kat TUDM. Capt. Saidi Ali namanya. Memacam kitaorang bercerita. Kebetulan plak ada lagi sorang kawan dari semenanjung yang datang ke Kuching sebab ada kerja... Incik Ijad namanya.

Salah satu topik yang kitaorang bualkan adalah pasal kuasa angin a.k.a aerofoil ni. Ooowwwwwhhh... Baru lah aku tahu konsep aerofoil ni... Tapi aku nak cerita balik aku tak tahu. Takut salah plak. Apa yang aku paham, rekabentuk aerofoil ni lah yang membolehkan kapal ni terbang melayang. Rekabentuknya menyebabkan daya tolakan yang kuat dari sebelah bawah. Semasa nak mendarat, kapal kena perlahan dan semestinyalah menurun. Namun kalau kapal ni slow sangat, terhempas plak... arwah aku nanti... So, masa nak menurun dan memperlahankan kapal ni, menurut cerita kawan aku tu, kapal ni akan "freekan gear" (hehehe... Aku lupa la term dia). So pada ketika tu kita akan rasa injin sangat senyap seolah-olah macam naik glider jer. Pada masa nilah aerofoil ni berperanan besar. Oleh kerana kapal ni dibuat dari besi maka sudah semestinyalah berat so kapal akan menurun dengan kadar tertentu... Bila dah sampai masa nak landing, cuba tengok kat kepak, akan ada flip keluar dari kepak tu. pada ketika tu kapal bergerak perlahan dan bagi mempastikan kapal ni terapung maka perlu dipanjangkan flip ni bagi membolehkan daya apungan yang lebih kuat.. Biasanya ia akan diturunkan berperingkat. Tak boleh keluarkan semua sebab kalau kapal tengah laju sangat, benda tu boleh tercabut wo.. Flip yang kat atas tu pulak akan naik tiap kali nak slow... Alaaa kira cam brake la tu... (huh..! Ni lah jadinya bila orang yang tak berapa pandai nak bercerita... Aku pon dah tak paham apa aku citer dah ni) aghh..!!! Korang tengok jerlah kat gambar aerofoil kat bawah ni dan gambar kepak tu. Nanti paham la..

Ok lah, kapal ni pon dah nak menuruni dari paras ketinggian 37,000 kaki. Jap lagi nak sampai dah ni. Tips? Lain kali lah yer.. Flite kali ni tak menyeronokkan sebab asik bergoyang inul jer. Kapla aku pon dah naik pening ni. Rasa nak muntah pon ada dah ni.

Ermmm terpikir gak camana rasanya berak kat atas udara ni yek..? Tak pernah cuba plak.. Korang pernah? Cer citer.. Cer citer.. Heheheh
Babai.. Bubai.. Boboboi...!!!!

Powered By Iphone On Airbus A320-200 AK5204

Kat bawah ni awek skirt merah yang dirakamkan gambarnya oleh anak bujangku semasa trip mereka ke Kuching Februari lalu.
Mereka semua berCHOGM...

Friday, November 4, 2011

Kapal Terbang Dan Passenger Yang Horny...

Sewaktu aku mula nak tulis ni, kapal ni baru jer melepasi awan tebal dan masuk ke ruang udara Laut China Selatan. Makan malam belum sampai lagi makanya aku taknak buang masa tengok awek berkebaya yang asik mundar mandir nih.. Huiissshh!!! Halam wo.. Halam..!


Aku ni tak lah kerap sangat naik kapal terbang kalau dibandingkan ngan orang lain yang mungkin tiap minggu atau tiap hari. Cumanya aku menikmati dan menghargai tiap kali aku naik. Mungkin lepas ni dah takda dah saat2 manis camni. Oleh itu, kali ni aku ada ingat mau kongsi serba sedikit tips yang mungkin boleh dijadikan panduan.


Kali ni aku pilih penerbangan yang besar sikit. So, kalau dari kuching, penerbangan MAS yang guna kapal besar ni cuma ada sekali jer sehari. Flite yang aku naik ni la MH2529. Kenapa aku pilih flite ni.? Sebabnya sekarang ni kan musim hujan, cuaca sangat horny dengan kapal2 kecik ni... Asik goyang inul jer nanti. Kalau kapal besar ni goyang gak tapi kuranglah sikit hornynya... So, apa tipsnyer..? Aku bagi 2-3 jer dan yang lain simpan untuk posting masa depan.


  • Kalau naik Boeing 737-400 tolong jangan amik seat 8A atau 8F. Kalau amik gak nanti korang akan rasa duduk dalam kotak sebab takda tingkap. Tapi kalau korang ni jenis suka membuta maka seat ni sangat sesuai... Senang nak landing kapla.
.
  • Kalau korang naik Airbus A330-300 plak, jangan amik seat 15A atau 15K sebab benda yang sama cam kat atas nih. Amik seat 14A atau 14K kebawah. Tapi jangan bawah sangat nombornya. Kalau korang banyak duit takpala... Seat 14A atau K ni sebenarnya sangat sesuai untuk menikmati pemandangan di bawah. So kalau ada yang melambai maka boleh la kita lambai balik.

  • Masih A330-300, kalau korang rasa takut dengan ketinggian tapi masih gak nak rasa naik kapal terbang, makanya amiklah seat 19 atau 20 sebab row seat ni selari dengan kepak. Kalau 737-400, seat 15 dan 16. So kalau rasa boring boleh la keluar jap hisap rokok kat atas kepak.


  • Untuk 737-400 pula, bagi mereka yang dah kebulur sangat nak makan free, kalau tak dapat pilih seat depan sekali (ekonomi tau), korang amiklah seat no 16 sebab diaorang akan serve seat ni dulu. So yang nombor 15 boleh tunggu makanan yang serve dari depan. Kadang-kadang tu kita dah habis makan, seat kat depan baru nk mula makan, huhuhu...


  • Bagi mereka yang suka nak kutip kacang atau jus, pilihlah seat belakang sekali dan jangan lupa berbaik-baiklah dengan awek yang mundar-mandir tu. Bila dah nak sampai, cer mintak kacang pastu buat2 tersasul minta jus. Nasib korang baik makanya akan dapatlah sepastik besar kacang ngan sekotak besar jus.


Ok lah, co pilot dah umum flite ni dah nak turun. Aku nak menghayati sistem kat kepak ni. Semua citer aku kat atas ni adalah berkaitan dengan MAS jer. Minggu depan aku citer pasal sistem aerofoil nih... Untuk korang, kat bawah ni aku up gambar camana nak buat kapal terbang kertas.. Buat bebanyak pastu gi main ngan anak-anak.. Ok chiow...bobaiii...!

Powered By IPhone on Airbus 330 - MH 2529

Permata Yang Hilang....

Rasanya dah lama tak berblog dah ni... Bergoblog aku tak pernah. Pada saat ini aku berada di Gate 9, KIA menunggu belon yang nak berlepas kejap lagi. Tajuk kali ni sebenarnya ada kaitan dengan amoiku... Huhuhu..

Masa muda remaja dulu kalau cakap "Permata Yang Hilang" semua orang tahu. Ala macam cakap buku "mona gersang" la.. Buku apa tu? Kalau korang tak tahu, korang taip jer kat google atau flickr... Ada mamat yang dah scan seluruh buku siap dengan ilustrasinya sekali..

Hurrmmm... Bukan tu sebenarnya aku nak cerita... Sebenarnya aku nak cerita kejadian kehilangan batu permta berlian di cincin amoiku.... Dah la cincin tu cincin berbatu sesatunya amoiku ada, pastu cincin tunang plak.. Puas dia cari tapi tak gak berjumpa. Yela.., kalau cincin boleh gak cari tapi kalau batu permata tu yang cicir, kutu jumpa pon ingat kaca jer.. Kesian dia..., cari bagai nak rak pon tak jumpa gak. Udahla hari tu cincin2 emas dia kena kebas kat rumah, sekarang ni cincin diamond plak...

Takpalah laling, dah takda rezeki. Nanti abang cari sugar mummy kat sini.. Mana tahu nanti boleh la abg minta cincin besar2 gantikan cincin tu yer... Hehehe.. ( seb baik bukan cincin kawen, kalau tak kena plak aku berkawen sekali lagi... Muahahaha

Blog Widget by LinkWithin