Monday, March 31, 2008

No Pork...

video

Effects of cold water & symptoms of a silent heart attack


For those who like to drink cold water, this article is applicable to you. It is nice to have a cup of cold drink after a meal. However, the cold water will solidify the oily stuff that you have just consumed. It will slow down the digestion. Once this 'sludge' reacts with the acid, it will break down and be absorbed by the intestine faster than the solid food. It will line the intestine. Very soon, this will turn into fats and lead to cancer.
It is best to drink hot soup or warm water after a meal. A serious note about heart attacks - You should know that not every heart attack symptom is going to be the left arm hurting. Be aware of intense pain in the jaw line. You may never have the first chest pain during the course of a heart attack. Nausea and intense sweating are also common symptoms. 60% of people who have a heart attack while they are asleep do not wake up. Pain in the jaw can wake you from a sound sleep. Let's be careful and be aware. The more we know the better chance we could survive.
Wallahuta'alahua'lam...

Hanya sekadar suka2 jer....

Gambar ni adalah hasil rakyat Malaysia yang suka berpolitik dan suka buat lawak. Walaupun kepalsuannya nyata tetapi ideanyer bernas...

Carik-2 si bulu ayam konon....

Ohh..bang deghih! - Woi! jgn cium aku la, peluk ajer... mulut ko busuk!


Adoi... kampung tergadai, Sultan plak murka kat aku, rakyat plak dah bertambah benci ni ....aduhai nasib la nasib.. Saper lah aku nak persalahkan nih... Ada SU pon kerja tak abih...

Wednesday, March 26, 2008

Pelargonium Graveolens..

PELARGONIUM graveolens antara penghias laman yang popular kerana ia turut dikenali sebagai pokok penghalau nyamuk. Aroma atau bau-bauan yang terhasil daripada daun pelargonium graveolens dikatakan dapat menghalau nyamuk yang membiak di kawasan laman kediaman.

Pokok berkenaan memerlukan penjagaan rapi kerana ia tidak boleh terlalu terdedah kepada cahaya matahari. Cukup sekadar meletakkannya di kawasan garaj kereta atau di sudut rumah. Pelargonium graveolens tidak memerlukan banyak air, cukup dengan hanya siraman sekali sehari. Sekali dalam tempoh dua minggu, ia perlu dibaja bagi mengekalkan kesuburannya. Pelargonium graveolens boleh mencapai ketinggian satu meter dan proses memindahkan pasu perlu dilakukan bagi membantu tumbesaran yang lebih terancang.

Berikut beberapa panduan memindahkan pelargonium graveolens ke pasu baru hasil kreativiti Melati Evergreen Enterprise di No PT 8734, Jalan Langkawi, Setapak, Kuala Lumpur.

Bahan-bahan:

Sediakan pelargonium graveolens, pasu hiasan, tanah baja, sabut kelapa dan kelengkapan berkebun seperti sarung tangan serta gunting.

(Langkah 1)
Lubang di bahagian dasar pasu hiasan perlu ditutup dengan sedikit sabut kelapa.

(Langkah 2)
Masukkan tanah baja hingga memenuhi separuh bahagian pasu hiasan. Tanggalkan pelargonium graveolens daripada pasu asal sebelum dimasukkan ke dalam pasu hiasan tadi.

(Langkah 3)
Masukkan sebahagian tanah baja dan padatkannya supaya kedudukan pelargonium graveolens dalam pasu hiasan lebih stabil dan tegak.

(Langkah 4)
Selepas tanah baja dipadatkan, letakkan sabut kelapa pada bahagian permukaan pasu hiasan tadi untuk kelihatan lebih kemas.-Siram dan letakkan pelargonium graveolens di tempat teduh.


Sumber : Dekotaman - Hartini Mohd Nawi -MyMetro


(Langkah 5)
Gi kedai bunga dan tanya pokok ni sebenarnya pokok menda?... bahasa melayunya org panggil apa? camana nak beli? Puas aku cari kat ternet tapi tak jumpa gak.

Tuesday, March 25, 2008

Waduh....

Tak kan melayu hilang di dunia...tapi, mana melayu ni woiiiii!!!help! Ampun tuanku...hehehe!

Kenapa ko tinggalkan aku laahhhhhh!!!!
Oh anakku......(erm rasakan ko, takkanlah aku plak yang nak cium ketiak ko. Baik ko cium aku nyer dulu)
Alimnya kakak ni....fewitt...baju tempah kat mana? Agak2nyer kalau bulu ketiak panjang, boleh nampok tak....







Muahahahahahahaha!!!




Wednesday, March 19, 2008

Proton Perdana vs Proton MPV...

Kalau betoi design dia camni, kira oraitlah...









Kih..kih..kih... tipah tertipu.



Yang ini barulah real beb....


Kabinet Kerajaan Malaysia 2008




Mereka yang baru nak menceburi. (Tahniah ler, tapi jangan ikut perangai abang2 ngan kakak kat kabinet tu)

Mereka yang digugurkan (kesian kat depa ni..)



Mereka yang menarik diri.

(frust kot, asik jadi timbalan jer)



Selamat Bertugas..... kerja baik-baik tau, jangan malas2. Nanti kena Jual!!



Huahahahahahahaha!!!!!


Sunday, March 9, 2008

Keputusan Pilihanraya Umum ke - 12 (Selangor)


Berikut adalah keputusan pemenang bagi pilihanraya umum yang telah diadakan pada 8 Mac 2008. Mari kita lihat.... sapa yang kena..!!!!




ermm....




Sesapa yang kalah harap bersabar....sesapa yang menang ucapkan Alhamdulillah... Adat berperang atau ayat pemuda UMNO, depa kata "GEMPUR". Sesungguhnya kekalahan itu adalah penawar yang terbaik untuk melihat kembali diri kita. Bagi yang sokong pembangkang..ooppsss pemerintah k'jaan S'gor. Tadbir dan perintah dengan baik. Manakala yang sokong BN plak, bersabar dan lihat semula diri kita dan lihat balik pengundi kita.

Itu saja....jangan mareeeh, nanti kena jual!

Blog Widget by LinkWithin