Wednesday, April 30, 2008

Siapa punya birthday hari ni.....?

Alhamdulillah, hari ni genaplah umur blog aku 1 tahun.......

Tuesday, April 29, 2008

Kegembiraan dan keceriaan Ahli Parlimen di Majlis Angkat Sumpah semalam...

Like daughter like mom.....(oopppss bapak depa ni mana?..bila nak join)

Mereka adalah sama.. kedua-duanya anak bekas PM tapi apa yang berbezanya? (sorang pakai spek sorang lagi ada jambang)
Adik-beradik yang minat politik tapi berlainan parti...(kedua2nya aku respect pasal ada ciri2 pemimpin)
Yang ini belum lagi da.......!!!!!

Kisah "Maid" baru aku....

Dulu lagi masa awal tahun 2000++ aku dah bercadang nak amek maid indon sebab nak jaga anak ngan mak aku....tapi mungkin sebab takder rezeki sebab berlaku kesilapan teknikal. Maid aku dikatakan tak cukup umur sebab tak cecah umur 25 tahun. So, computer reject permohonan aku, kata pegawai imegresen tu. (tapi aku pelik, sebab kat Malaysia ni ramai maid yang umur bawah 25 tahun walaupun dikatakan syarat mesti melebihi 25 tahun)

Walau bagaimanapun, akhirnya aku kini telah berjaya mendapatkan maid baru....Tapi tak tahu la sama ada bini aku bagi ke tidak. Maid aku ni masih dari Indonesia. Selain dari rajin dan tak malu nak dibawa berjalan, dia ni pandai gak menyanyi. Korang boleh nilaikan maid baru aku kat bawah ni...



video


Ermm... camana? sesuai ker? Pada bini ku, aku berjanji tak akan nakal-nakal ngan maid baru ni.....hehehe.

Friday, April 25, 2008

Jenis Tanaman Rumput..

Bagi sesapa yang berminat nak tanam rumput sebagai tanaman hiasan, berikut adalah contoh2 rumput yang terdapat dipasaran dan popular....



Rumput ni dikenali sebagai cowrass atau rumput lembu..moooooo!!!!


Ini dipanggil carpet grass atau nama saintifiknya "Zoysia "


Rumput ni plak dikenali sebagai pearl grass a.k.a rumput mutiara.



Friday, April 11, 2008

Frozen of Black Sea...

Mengikut maklumat dalam internet, kejadian ni berlaku di Laut Hitam berhampiran Constanta, Romania. Tapi ada plak yang berpendapat ianya berlaku di Tasik Geneva di Switzerland. Ntah ler... yang mana satu agaknya. Tapi majoriti mengatakan ianya berlaku di Laut Hitam.
Untuk tgk gambar lain yang lengkap, sila klik disinun.........








Friday, April 4, 2008

Mengenang Budi...

Haiwan pon tahu nak mengenang budi.... Manusia kekadang tu macam kacang lupakan kulit,....
video

Kontroversi atau gila nak berbini?

Aku hairan... kenapa masa faizal hari tu bila konsert, dia bukak baju....habis kena gam. Sampai berlekit-lekit dia. Kesian kat dia. Lagipon setakat baju jer, bukannya bukak suar. Artis lain ramai yang buat camtu gak....bolleehhhh jer.

Yang ini terbaru, siap kasi cium dan kalau nak romen pon boleh.... takder apa tindakan ker. Aku bukannya dengki tapi kena adil lah... Prinsip kena betul dan tak boleh terpilih jer....

Petikan kata2 pelaku masa hari tu;

“Mereka boleh lakukan apa yang disukai. Tidak kira bercium atau duduk di atas paha,” kata Anuar dengan perasaan teruja. “Ciuman hanya terbatas di pipi sahaja.


Awek lam gambar ni takder mak bapak ker...boypren ker...abang ker... tak jealous ker?

Adohai makcik... rumah kata pegi, kubur kata mari, masih ada hati nak bermanja2 cam anak dara....uwekkkkkk. Woi makcik! si Anuar tu kata anak dara jer pasal tujuan dia nak cari bini. Yang dah berlaki tak yah ler... (kalau aku jadi si anuar tu, dah lama aku sepak makcik tu. Hampeh tul, potong stim)

Apalah nak jadi ngan kawan aku ni....
video
Sumber: Gambar dan klip dipetik dari "Mybikerz"

Tuesday, April 1, 2008

BOIKOT-PRODUK DARI BELANDA/DUTCH

1. Dutch Lady - Susu
2. Ferrero Roche - Coklat
3. Wall’s - Ais Krim
4. Ing -Insurans
5. Planta -Magerin
6. Lady’s Choice -Magerin
7. Lipton -Teh
8. Shell -Minyak
9. Knorr -Perisa Makanan
10. Dove -Mandian
11. Sunlight -Magerin/Pencuci Pinggan
12. Radiant -Deodoran
13. Rexona -Deodoran
14. Ponds -Produk Kecantikan
15. Kieldsens -Coklat
16. Slimfast -Produk Pelangsing
17. Lego -Kismis
18. Philips -Barangan Elektrik
19. Duyvis -Makanan Ringan
20. Gouda -Keju
21. Robin -Pencuci Lantai/Pakaian
22. Ariel -Pencuci Lantai/Pakaian
23. Omo -Pencuci Lantai/Pakaian
24. Labello -Lip Balm
25. Pickwick -Teh
26. Venz -Mentega Coklat
27. Kinder Bueno -Coklat
28. Unilever -Syarikat
29. Dumex -Susu Tepung
30. Nutricia -Susu Bayi
31. Sunsilk -Shampoo
32. Fair & Lovely -Produk Kecantikan
33. Lux -Mandian
34. Vaseline -Lip Balm
35. Cif -Pencuci Lantai
36. Surf -Pencuci Kain
37. Wishbone -Pencuci Kain
38. Doriana - Keju Krim
39. Bertolli -Minyak Masak
40. Clear -Shampoo
41. Breeze -Pencuci Kain
42. Sun -Pencuci Kain


Marilah kita sama2 memboikot barangan ini. Kita tiada kuasa dan kekuatan untuk mengambil tindakan kat kafir malaun tu....tapi kita ada kuasa membeli. Biar mereka tahu siapa kita.!!!!!

Kalau anda prihatin, maka sahut lah seruan ini...

Sumber : http://www.muslimconsumer.org.my/

let us start with this product....BOYCOTT!!!!

WANTED!!!!!!!


Blog Widget by LinkWithin