Friday, June 27, 2008

Sistem Keselamatan Rumah...

Bila dalam keadaan ekonomi yang saja dibuat-buat gawat yang menyebabkan kita semua rakyat yang menjadi gawat, berbagai-bagai cara kita nak cari duit. Bila gawat makanya ramailah yang cuba cari duit termasuklah secara haram seperti mencuri. Habistu bila dah banyak kes kecurian, makanya kita terpaksalah tingkatkan tahap keselamatan harta benda kita. Nak pasang sistem keselamatan terbaik MAHALLLL!!!! Abis tu alternatifnya kita cari lah yang murah walaupun dummy. Kat bawah ni contoh alat keselamatan alternatif yang boleh kita beli kat "co ket". Harga pun murah... Security Camera harganya RM8.90 dan door/ window alarm harganya RM2.90. Murah dan berfungsi seperti betul.
Kamera tu siap ada sensor lagi... bila ada movement, dia akan berkelip2. Alarm tu plak bila pintu atau tingkap kita terbuka, dia menjerit punya lah kuat....





Apa-apa pun, benda kat atas tu dah beli tapi nak pasangnya belum lah lagi pasal takder masa lah plak........ Bila takder, sebok cari. Bila dah ada, malas plak nak pasang...

Thursday, June 26, 2008

Pendapatan CEO TNB...


Uuu mak ai...!!!! Banyaknya gaji di ni.. Nama dah nak macam sama ngan aku tapi gaji dia sebulan pon tak sama ngan gaji aku setahun.. Punyalah banyak dia dapat, macam2 elaun lagi ada. Apalah yang dibuat dek CEO ni. Setahu aku chair meting ngan sign surat jer..


















Sedihnya la aku bila tgk org yang gaji banyak cam ni tapi dalam masa yang sama ramai yang hidup merempat....

Peraduan Milo...

Zaman sekarang ni semua barang naik... semua orang cuba nak cari duit berbagai cara. Hari tu celcom buat peraduan, bila ramai yang dah nak jatuh bankrup,....last sekali peraduan tu didapati HARAM. Macam-macam peraduan orang nak masuk. Hari ni, member aku budak Bahagian Teknologi Maklumat kat opis aku ni bagi tahu pasal peraduan yang akan MILO anjurkan. Hadiah dia lumayan woooo. Emas satu kilo! kalau masuk lam beg, anak aku belum tentu boleh angkat. Apa-apa pon korang tunggulah dan kumpul lah bebanyak peket milo. Manalah tahu boleh menang. Kalau dah menang nanti jangan lupa bagi aku sikit hasil jualan emas tu. 10K pon cukup sebab nak bayar hutang yang dah bertimbon ni......


Syarat yang kat bawah ni kalau korang tak nampak, buat-buat nampak jer lah....

Gambar kat bawah ni adalah gambar anak member aku tadi. ZUL jugak nama dia. Sama cam nama member aku yang kat Kota Bahru tapi entiti yang berbeza. Sebab apa aku masukkan gambar anak dia? Sebabbbb anak dia ni yang aku panggil "Michelin" ni suka minum milooooo.... muahahahaha....

Tuesday, June 24, 2008

How to fold a t-shirt..

Tadi masa aku tgh boring giler, aku dok tengoklah fail-fail lama kat dalam komputer aku ni. Pastu aku terjumpalah video ni yang aku dah save lama dulu. Oleh itu aku nak berkongsilah cara-cara melipat baju ni. Sesuai bagi mereka yang malas cam aku nih..


video

Petrol & Kad Kredit Bercerai talak 1

KUALA LUMPUR: Semua stesen minyak di seluruh negara akan menghentikan sementara urus niaga menggunakan kad kredit mulai hari ini sehingga kerajaan memenuhi tuntutan mereka supaya menaikkan komisen jualan minyak. Keputusan Persatuan Pengusaha-pengusaha Stesen Minyak Tempatan (PDAM) itu bagaimanapun hanya membabitkan pembelian minyak, manakala urus niaga di kedai runcit stesen minyak masih menerima kad kredit.


Presiden PDAM, Mejar (B) Abdul Wahid Bidin, berkata keputusan itu dibuat selepas pihaknya menerima pandangan semua 3,500 ahli persatuan yang terpaksa menanggung beban akibat peningkatan kos operasi, termasuk caj kad kredit yang dikenakan bank. Beliau memberi contoh bagi setiap liter diesel yang dijual, pengusaha hanya memperoleh keuntungan 4.5 sen tetapi terpaksa menanggung caj bank sebanyak 2.58 sen. "Selepas ditolak kos pengewapan sebanyak 1.29 sen, pengusaha hanya mendapat 0.63 sen yang juga akan ditolak sewa lesen cukai operasi (OLF) dengan kadar yang lebih dari itu. Kadar minimum sewa OLF yang dikenakan adalah 0.63 sen. "Ini tidak termasuk gaji pekerja, penyelenggaraan serta kos lain yang menyebabkan kami terpaksa menanggung kerugian," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


Abdul Wahid berkata, walaupun kerajaan pada dasarnya bersetuju untuk menaikkan komisen jualan minyak, ia belum dilaksanakan dan pengusaha masih terus menanggung beban kos operasi yang merugikan. "Oleh itu, selepas mencapai persetujuan bersama, kami putuskan semua urus niaga menggunakan kad kredit dihentikan sehingga kerajaan menaikkan komisen jualan ke tahap yang munasabah dan mampu membantu kami untuk mengatasi kerugian selama ini," katanya. PDAM sebelum ini menuntut kerajaan menaikkan komisen jualan minyak daripada tiga peratus yang dinikmati sekarang kepada enam peratus. Kelmarin, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Samad, dilaporkan berkata kerajaan pada dasarnya bersetuju untuk menaikkan komisen jualan minyak seperti dituntut oleh PDAM.


Beliau berkata, kerajaan akan berusaha memenuhi tuntutan PDAM secepat mungkin kerana ia mempunyai kewajaran akibat beban kos operasi yang semakin meningkat.


Habis lah camni.... selama ni aku isi minyak pakai kad kredit tapi lepas ni aku nak pakai apa? Memanglah ada cash kat tangan tapi itu untuk makan. Cash yang patut digunakan untuk isi minyak aku bayar kad kredit (hutang minyak bulan sebelumnya). Habis tu lepas ni nak buat camano???? Dulu aku respek gila kat Sharir pasal hebat kononya mempertahankan hak rakyat.... Tapi sekarang ni? Aku ingat si Shapie ap bedal tu lagi bagus. Org kaya takper lah.. cash banyak, sana masuk...sini masuk... Adohai PakLah.... Janganlah buat rakyat tertekan.......


Monday, June 23, 2008

Gambar pembinaan Anjung Kristal

Gambar-gambar ni aku jumpa kat dalam internet.. tengok2 rupanya kawasan perumahan aku. Gambar ni diambil antara Mei hingga Julai 2006. Untuk pengetahuan anda semua, inilah ANJUNG KRISTAL....


Bagi mereka yang memiliki rumah kat sini, cuba tengok betul2 kot2 ada nampak rumah masing2.





Apa-apa pon kena ucap terima kasih kat "chekzai" sebab gambar2 ni semua dia yang punya.

The upcoming movies...

Sapalah punya idea ni.. creatif betoi...






Monday, June 16, 2008

Rumah Zul PTPL....

Tak abis lagi nak cerita pasal gi Kota Bharu hari tu.. Memandangkan member aku, pak mertua dia meninggal pada 4hb tu makanya aku tak tergamaklah nak ajak dia kuar malam tu. So kita orang sekeluarga ajaklah zul sorang jer. Tapi pada malam tu, zul kena bawak kereta lah sebab takkanlah kita orang satu famili nak naik motor dia plak. Pakai akai la.. Atas jasa baik zul, maka arakiannya dia bawak lah keretanya.. Tapi pada masa tu minyak dah menyala. So, aku cakap kat zul, kita gi isi minyak dulu lah. So lepas satu stesen minyak ke satu stesen minyak kita orang pergi tapi semua tak boleh nak isi sebab pada malam tu jugaklah Pak Lah umumkan harga minyak naik. Korang bayangkanlah betapa tensen nya semua orang nak ngisi minyak. Last sekali zul kata, kita gi isi minyak kat ngan mah dia, kat "Wakaf Baru". Punya baik potong "Q" tapi akhirnya setelah beratur hampir 1 jam......tokey kedai kata "Minyok abih wei! Minyok abih doh!!" Siap ada plak kutu dok sahut "Merdeka!! Merdeka!!". Cih hampeh betul..

Abih tu nak buek camno, minyak kat stesen dah abih, minyak lam keta plak tak cukup nak antar kita orang balik. Tapi dah takdir agaknya, akhirnya kita orang dapat gak gi mah sewa zul. Sewanya murah jer RM180... Kalu Lembah Klang aku ingat mau dalam RM400 ke RM500 kot. So camno nak balik? makanya aku terpaksa lah jugak menebalkan muka tipon member aku tu yang bernama Rizal anak Mawi (sekarang dah bergelar Tuan COB). So lepak lah mah zul sambil minum milo 'O' . Oh lupa plak nak cerita, famili zul pada masa tu takder sebab balik kampung. Dengar cerita org tuanya tak sihat. So akhirnya kita orang pon selepas minum2 kat mah zul maka dihantarkan pulanglah ke singgahsana kami di Bandar Kota Bahru oleh Sang Kelembai ngan kereta bapaknya. hehehe... jangan marah tuan COB!






Itulah kisahnya, the end.
(Sebelah tu gambar makhluk yang dimaksudkan)

Friday, June 13, 2008

Pertandingan meneka...

Berikut adalah gambar-gambar dengan aksi tersendiri. sila berikan komen dengan menyatakan hubungkait bagi setiap gambar. Hadiah akan diberikan kepada para pemenang. Nak tahu apa hadiahnya?... nantilah aku pikirkan....








Minyak oh minyak....










8 hari dah selepas harga minyak diumumkan naik selepas semua pak menteri kata tak naik.... Aduhai letihnya la.... kalau dulu isi 80 inggit boleh tahan 4 hari tapi sekarang ni kat 120 inggit... Aku dah la duduk kat shah alam, kerja plak kat putrajaya... nak mintak tukar ke shah alam, big boss kata tak boleh sebab tak cukup org kat hq ni. Depa takper la.. kereta free, minyak free. Maklum la JUSA. Aku ni staf ikan bilis jer, rasa cam nak menangis bila tiap kali isi minyak. Nasib baik la ada kad kredit yang boleh membantu. Itupon hutang lama dah bertimbun dah. Kalau di kira boleh bayar cash proton BLM.






Sekarang ni pergi kerja aku terpaksa bawak kereta slow dan pastu tutup ekon dan bukak tingkap... tak tahu la berapa lama aku bleh tahan. Kalau camni lah... aku rasa baik aku duduk kampung bela kambing lagi bagoss...

Nak guna NGV, sekarang ni mahal gak modal rm4,500 lebih kurangnya. Pastu kena beratur panjang plak. Pasal ramai sangat yang nak pasang NGV sekarang ni.

Aku rasa kalau camni berterusan, hidup merempat aku ni rasanya... Pak menteri plak kata kena ubah gaya hidup... Nak ubah camana lagi kalau semua barang melompat2....

Thursday, June 12, 2008

Kota Bharu 4-6 Jun 2008...



Alhamdulillah... akhirnya tercapai jugak cita2 ku nak bawak family naik kapal terbang.... walaupun hanya ke Kota Bahru jer, tapi......MAS tuuuu....bukan Air Asiaaaaaa





video


video


video

Tuesday, June 3, 2008

Plane Crash....

video

Ahad lepas 1 June 2008, aku ngan member aku balik dari JB selepas berkursus (makan angin kerajaan tanggung). So bila dah boring lam kapal terbang, makanya kawan aku ni buatlah aksi gila dia....nasib baik lah lam kapal tu tak ramai orang.....kih..kih..kih...

Cium baik punya...

Aduhai...... Ustaz aku kata, cium tangan mak bapak atau org alim saja. Abih tu kalau umur lebih kurang sebaya, rambut sama-sama dah nak takder camana plak? Depa kata, cium lagu ni cam dalam gambar tu.... Kalu buleh cium sekali tapak kaki, barulah boleh dapat jawatan ngan projekk.... Kalau cium molot agaknya apa akan berlaku??........ (bayangkanlah mereka buat camtu)

Blog Widget by LinkWithin