Tuesday, September 23, 2008

Tyre or spare tyre...

Sempena musim perayaan Aidil Fitri yang akan tiba, maka berpusu-pusulah manusia ke kedai tayar untuk menukar tayar kereta masing-masing. Apa yang peliknya ialah, pada masa ni lah plak tayar tu nak botak.... Aku pon nak kena gi tukar tayar gak, pasai keempat2 tayar aku dah botak, makan sebelah dan lain-lain lagi. Nasiblah depa tu botak time aku ada duit. Maklumlah, kerja gomen kan dah dapat bonusss....

Tapi bila time nak beli tayar nih, kena tengok betui2.. Ada kedai yang buleh juai tayar depa mughah. Cuba hang pa check tarikh manufacture tayar tuh. Dah expired kot. Patutlah mughahh..... Hehe.. silap hb nih aku buleh kena saman ngan kedai tayar. Bukan apa, kekadang tu depa juai mughah pasai depa order banyak. Maklumlah modai besaq.

Apa-apa pon kat bawah nih korang buleh tgk information yang ada berkenaan tayar. Tak payah lah aku explain kot, pasal korang bukannya tak gheti membaca inggeris.... Yang paling penting pilih yang bersesuaian dengan kereta korang semua. Keta aku pakai Good Year NCT5 195/60 jer. Kira oraitlah untuk kereta Protong Waja.










Diharap korang semua bolehlah check dulu maklumat kat tayar masa nak beli nanti. Nasib baik mungkin boleh dapat futher discount... Terutama tarikh tamat tempoh tu.

Yang kat sebelah ni sebenarnya takder kena mengena ngan tayar atau awek kat kedai tayar. Cumanya ada sesetengah orang dok guna istilah "spare tyre". Ermmm kalau dapat spare tyre cun cam awek ni kira orait gak...hehehe

No comments:

Blog Widget by LinkWithin