Friday, June 29, 2012

Beg Kulit Buaya Samarahan...

Pada dan ketika saat ini orang di Semenanjung masih menunaikan solat Jumaat dan orang di Borneo telah lama selesai, aku masih lagi berada di atas awan di antara mereka. Penerbangan ke-26 tahun ini adalah bagi perjalanan Kuching-Kay El atas urusan rasmi kajaan dan masih lagi setia bersama MAS...

Sebenarnya kali ni aku agak malas nak menulis dan bercerita. Takda apa yang aku nak ceritakan. Maklumlah orang bujang senang ni, kadang2 bukan semua boleh cerita.. Hahaha.. Namun disebabkan aku dah janji dulu bahawa aku kena menulis tiap kali aku terbang maka ku gagahkan jua. Cerita kali ni mungkin pendek jer. Tunggulah nanti bila aku nek flite ke London nanti.. Ako post 3-4 cerita sekaligus.

Sekembalinya aku dari Semenanjung pada awal bulan ni, aku terus dikehendaki berkursus selama 4 hari di Pullman Hotel, Kuching. Memang best gila, maklumlah hotel baeekk punya. Dalam keadaan biasa aku sebenarnya tak layak tuk menginap di hotel tersebut sebab ianya di dalam kawasan lingkungan pejabat. Tapi sebab kursus ni INSPEN yang bayar makanya dapatlah aku berseronok2.... Walaupun kursus tu dari pagi hingga ke malam tetapi tak mengantuk dan meletihkan sebab kursus ni lebih kepada latihan. Latihan bagi penyediaan Laporan Pasaran Harta yang mana aku ni bertindak sebagai "Editor Penulisan Teks Negeri". Alhamdulillah, banyak yang dapat aku belajar dan tadi sbelum ke epot, sempatlah aku menyiapkan tugasku itu. Kalau tak siap memang akan rasa kelam kabut punya. Maklumlah, kena hantar sebelum 1 Julai ni.

Siap jer kerja aku tadi maka terus aku minta driver di opis tuk hantar ke epot. Sebelum check in, aku sempat ke kedai beg untuk membeli beg.. (takkan nak beli baju plak..!) Sebelum ni aku dah tanya ngan amoiku tapi dia taknak. Katanya beg tu tak tahan. Takpa esok2 aku cari beg yang dibuat dari kayu ker, besi ker atau kalau nak kulit, aku suh anak buah aku yang suka sangat mancing udang tu gi tangkap sekor buaya. Nanti boleh lapah ramai-ramai buat beg.. Tadi sebelum check in aku gi lah beli. Terpulanglah dia nak pakai ke tidak. Esok kalau koyak takpalah.. Nanti beli yang lain.

Seperti yang aku janjikan, cerita ceritera ku kali ni adalah pendek sahaja. Kapal ni dah mula menurun dan dalam kurang setengah jam lagi aka landing. Ok, sehingga bertemu lagi, sayonara......

No comments:

Blog Widget by LinkWithin