Tuesday, September 18, 2007

Galah & Lobster VS Fitry & Shukor

Alahaiiii.....

Lamanya aku tak mengarang, al maklumlah sebok sesangat kononnya. Tapi malam ni tergerak plak rasa hati nak mengarang sikit. Cerita ni sebenaranya lama aku nak sampaikan tapi punya lah sebok (malas sebenornya) sampai sebulan lebih tertangguh. Hujung bulan Julai lepas aku ada gi ke Sarawak atas urusan kerja...kerjanya sikit jer (mesyuarat 2 jam) tapi lepak kat Kuching sampai 2 malam beb. Alhamdulillah....aku tak tidoq hotel tapi lepak kat rumah kawan seopis di Kuching.



Hari kedua tu, dia bawak aku ke "Pasar Sitok" membeli belah kononnya. Aku beli Terubuk masin....tak banyak cuma 11 ekoq jer..... Tapi sedih pasal bila balik semenanjung, ikan aku cuma ada tujuh ekoq jer.. Mana perginya lagi 4 ekoq...ermmmm depa dah salah packing rupanya. Hampehhhhhhh tullll!! Tapi takper, aku bukan nak citer pasal Terubuk..(alaa bukan sedap sangat pong!!! Indah kabar jer dari ghopernyer) Aku nak citer pasal UDANG GALAH DAN LOBSTER fresh dari Sarawak. Kita orang adalah beli udang galah tu sekilo dan lobster 1/2 kilo tapii....yang dapat udang cumalah 9 ekoq dan lobster 2 ekoq jer... Fuyoohhh punya lah berat menatang tu rupanya. Walaupun lobster tusangat kecik tapi berat boleh tahan... (kalau korang nak tahu... itu lah first time aku makan benda Allah tu... )

Tapi, apa-apa pon rasanya sangatlahhhhh bessstttt gilerrrrr... Nasib lah aku ni tak ada darah tinggi atau gout, kalau ada.....makanya tak balik lah aku kat semenanjung ni.
















No comments:

Blog Widget by LinkWithin