Tuesday, January 17, 2012

"Nota dari neraka" di Laut China Selatan...

Berjumpa lagi di penerbangan ke-2 tahun ni. Kali ni aku akan ke Kuala Lumpur semula balik di atas tanggungan duit cukai korang. Penerbangan kali ini aku memilih seat no. 14A.... Korang tahu kan sebab apa aku pilih seat ni.. Tapi kenapa pulak awal tahun ni aku naik kapal merah dan tak naik kapal MAS..? Sebabnya, syarat tanggungan adalah menggunakan tambang termurah. Fuhh.. Seb baiklah takda perkhidmatan tongkang..

Tajuk kali ni sebenarnya ada kaitan dengan sebab apa aku kena balik ni. Actually, esok aku akan menghadiri temudugaku kali ke 2 untuk menjadi seorang yang professional kononnya... Hari tu aku gi interview tak baca apa-apa. Macamlah dah terer sangat. Haa kan dah fail. Nasib baiklah, aku lulus 1 part. Semua sekali ada 4 part iaitu:

Valuation of landed property
• Property management n development
• Estate Agency &
• Law n taxation

Pengalaman mengajarku... Aku takmo lagi pergi interview tanpa siap sedia. Malu woo... So, pendekkan cerita 3-4 hari ni aku concentrate kononnya study. Habis semua citer kelen aku tak tengok. Alhamdulillah.. Selalunya bila aku buka buku mesti akan penin kapla. Tapi kali ni aku tak penin.. Pertolongan Allah tu. alhamdulillah dan insyaAllah penyakit aku ni takkan kuar sampai aku habis interview yer.....

So, apa bendanya Nota Dari Neraka nih..? Nota ni sebenarnya ringkasan nota hasil dari pengalaman beberapa orang senior yang pergi interview. Tapi kena tapis gak sebab ada maklumat yang dah dipinda. So kena guna gak buku, internet dan telefon sebab kena call kengkawan yang tahu.

Nota ni nampaknya dah mula beredar di kalangan kengkawan dan terima kasih kepada pemulanya. InsyaAllah hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya....

Rasa malas nak tulis lagi sebab aku nak membaca di celah-celah awan nano ni... Korang boleh? Hehehe

Adios amigo taravista... Sesapa yang baca nukilanku ini di harap dapat mendoakanku yer....

Happy Chinese New Year!!!!

3 comments:

farahhanim said...

Gudluck for the interview...goren tu jgn sampai hanguih sudah la ye...hehehe

Khalsyaza said...

Ten Q.....

Muzzammil.I said...

Assalamulaikum Sr, boleh kah share bersama saya rujukan tuan semasa pergi meduduki test dri lembaga tempoh hari? atau dari mana boleh saya daptkan nota tersebut. ? terimakasih. MOHD MUZZAMMIL BIN ISMAIL 0197531210

Blog Widget by LinkWithin