Thursday, July 3, 2008

Bahtera Nabi Noh/ Noah's Ark...

Hari tu masa kat JB, aku dok searchlah pasal Yakjuj dan Makjuj... tapi tah camana aku boleh berubah plak nak search pasal bahtera Nabi Noh a.s. Ada banyak web site yang boleh dirujuk tapi yang paling popular adalah hasil kajian oleh Ron Wyatt.


Aku tak pasti, betul ker gambar yang ditunjukkan tu tinggalan bahtera... Ia la, kalau nak ikut logik akal, takkanlah rivet besi masih ada selepas beribu tahun..... Apa-apa pon Allah maha berkuasa. Kalau dia nak kekalkan maka kekal lah ia. Cumanya kenapa takder pengkaji Islam yang betul-betul berminat mengenai hal ni dan musykil juga kenapa bahtera ni tak termasuk dalam "world wonders". Apa-apapon kita tengok lah gambar kat bawah ni dan komen lah sendiri. nak percaya aku tak suruh...tak nak percaya pon aku tak paksa.
Kalau rasa mata tu rabun-rabun ayam, click la kat gambar tu supaya boleh tgk gambar besor...


Kalau ikutkan apa yang ada dalam web tu, bahtera ni dijumpai di Turki dan officiallynya dijumpai pada tahun 1987.


Wallahuta'alahualam....


No comments:

Blog Widget by LinkWithin