Friday, November 7, 2008

Malang yang tak berbau wangi...

Kadangkala, kita tak tahu apa akan berlaku pada diri kita. Umpama kata-kata Forest Gum... "Life is like a box of chocolate". So bila dah berlaku, redha jer ler. Gambar yang aku masukkan ni tak dapat kebenaran pon dari tuan dia... tapi peduli apa aku. Lagipon kereta ni milik 'besan' kepada bapak bini aku yang juga menjadi bapak mertua kepada ibu anak sulung aku....hehehe
VS
Antara 2 gambar kat atas, apa perbezaan dan persamaannya?.... Kalau aku buat kuiz bagi hadiah RM1,000,000.00 pon tetap korang tak boleh jawab. So, untuk tidak memeningkan kepala, aku bagilah kat korang perbezaan dan persamaannya...


PERBEZAAN:
  1. kapasiti berbeza... 1.8 liter vs 2.0 liter
  2. nama beza walaupun surname sama... Accord vs Civic
  3. warna tak sama... hitam vs kelabu
  4. Plate no. tak sama... BJD 60 vs BKA 7117
  5. Tahun accident.... 2007 vs 2008
PERSAMAAN:

  1. Pemiliknya sama.
  2. Accident kena kat bontot belakang.
  3. Kedua2nya kena selepas 4 bulan dibeli.
  4. Semasa accident, dipandu oleh orang yang sama.
  5. Kedua2nya aku tak merasa pon lagi nak buat drift.

2 comments:

Nukilan ida said...

elehhh.. pening kepala kitaorang memikiq.. ni gambo kete bapak u!

Khalsyaza said...

hehehe... eleh bagi test IQ sikit pon boleh pening gak ker? Takpe.. kalau pening, makanlah paracetamol yang ada kat klinik u tu...

Blog Widget by LinkWithin