Saturday, November 1, 2008

Operasi Cegah Anai-anai....

Masalah anai-anai ni masa mula-mula dulu memanglah menarik dan memeranjatkan. Tapi bila dah banyak kali tulis dan tak abis-abis......boringlah pulok.! Apa-apa pon aku harap ini kali terakhir aku akan tulis pasal anai2 kat mah aku dan aku harap semua anai2 yang beberapa bulan ni mengganggu jiwa ku dan jiran2 ku tak lagi berbuat demikian setelah langkah2 pencegahan tambahan dilakukan.
Cerita dia mudah jer, beberapa hari yang lalu, anai2 kelihatan mengganas kat pokok depan mah aku. Dulu dia mengganas kat dapur ngan bilik air. Namun setelah pest control dah dipanggil dan mereka telah spray beberapa tempat, mereka semua hilang...... Tapi tu la... diam-diam berisi rupanya. Dalam diam dia dah makan sikit table top kitchen cabinet aku... dia makan sikit karpet jiran aku dan yang lain aku tak perasan plak. So jiran aku report kat PKNS dan hasilnya, PKNS hantarlah pest control yang nama syarikatnya 'Fendy'. Aku plak gi report kat jurutera kanan dia dan minta dia ambil tindakan. Alhamdulillah, mereka beri kerjasama. Surat telah dihantar kepada 'kamal & kamal' dan mereka telah menghantar team dia untuk buat tindakan mencegah.
Hasilnya, kedua2 pest control ni telah datang pada 30 Oktober 2008 dan buat apa yang patut. Aku sempatlah mintak sikit racun dia orang tu buat bekalan..... Bukannya tak boleh beli kat kedai, tapi yang ada kat kedai tu tak kuat sebab dia orang takda lesen nak jual racun yang lebih kuat. So malas lah nak cerita panjang, tengok jerlah gambar kat bawah ni.
Ni.... gambar geng2 Fendy tgh panjat tingkat atas mah jiran aku.

kat sebelah tu gambar karpet yang telah dinodai oleh anai2 dan geng2 mereka



Racun ni antara racun yang kuat digunakan





Gambar pokok tu korang boleh dengan jelas nampak laluan anai2 yang nak ke puncak bahagia....



Kat bawah ni gambar van depa....


Gambar kat bawah ni pembesaran gambar kat pokok tu... korang boleh nampak anai2 tu mengenyut2 cam ulat sampah..



Gambar kat bawah ni?...... Oooo masa mah kita orang dilawati oleh van2 pest control, rumah jiran aku ni pon dilawati gak tapi bukan van tapi lori. Tengok2 rupanya jiran aku ni baru beli sofa baru....hehehhee kantoiii....

5 comments:

ReezQien said...

ala... xyah rasa malu n sedey... nanti smpai shah alam aku roger.. kita lepak mamak ler.. huhuhu...

Anonymous said...

so interest

Anonymous said...

Aik!!!!
Nk kena mintak royalti ni... Umah aku pun masuk dlm ini gambar...
Tapi!!! Yg aku musykil tu apehal gambar member yg tak kena serang anai-anai pun masuk jugakkkk!!!!!

3,7/78

Khalsyaza said...

hehe.. yang tak kena mengena tu ada cerita lain... tunggulah, sekarang ni masih sebok lagi...

Nukilan ida said...

semoga rumah selamat sentiasa pas ni..

Blog Widget by LinkWithin