Monday, March 30, 2009

Mari kita bergelap....
















EARTH HOUR - program ni diadakan pada setiap Sabtu terakhir bulan Mac pada setiap tahun bermula pada tahun 2007 (ye kot..). Ianya dianjurkan oleh WWF.

Di Malaysia ni, baru tahun ni jer yang aku baru terperasan dengan kempen nih. so bila dah terperasan, nak ikut atau tak?


Well, pada Sabtu lepas dalam pukul 8 lebih, wife aku tanya, nak tutup lampu ker tak?...aku diam jer. Dia pon terus lah buat aktiviti memasaknya.


Tapi dalam pukul 8.30 ke atas, aku mula terima sms dari 2 orang jiran aku yang prihatin ngan kempen ni. Sapa lagi brader Razak ngan Azean la. Depa tanya kenapa tak tutup lampu.... hehehe... aku habaq kat diaorang "tak bleh tutup lampu sebab nanti tak jumpa lobang". Brader2 ni siap amik gambar mah aku sebab tak tutup lampu... hehehe. Jiran2 aku yang lain pon ok gak... semua tutup lampu. Tapi spoil sebab Lampu Jalan MBSA terang sangat...

Bagi menghormati mereka dan seluruh dunia... aku pon bergelap juga. Anak2 depa ngan anak2 aku yang tutupkan semua lampu tu. Dah macam pesta plak bebudak tu semua. Kita orang macam biasalah, dok lepak kat meja batu depan rumah. Lepak kat situ dari kul 8.30 malam sampai kul 1 pagi.... Apa lagi berborak cam biasa la!


No comments:

Blog Widget by LinkWithin