Tuesday, May 19, 2009

Kisah anak jurugambar...

Ada 10 minit lagi sebelum kul 5.30pm.... waktu balik. So rasanya sempat kot kalau aku nak masukkan 1 post kat blog aku nih.....

Pada satu hari, 2 orang budak telah bermain di tepi padang selepas balik dari sekolah. Budak tersebut bernama Sukun dan Boyan. Sebenarnya kedua-dua budak ini adalah anak kepada jurugambar terhebat di kawasan kediaman mereka... hehehe (takde kena mengena ngan yang hidup atau mati). Selepas penat bermain, mereka duduk berehat dibawah pokok. Si sukun memang sifat dia tak boleh ada orang yang lebih dari diri dia. So diapun bertanyalah ngan si Boyan....

Sukun : "Woi Boyan, bapak ko potogeraper kan... ada tak bapak ko ajar ko pasal kamera?"

Boyan : " Ada..."

Sukun : "Tapi mesti bapak ko tak ajar benda nih.... apakah jenis kamera yang di depannya D?

Boyan : "errrr... konica"

Sukun : "Mangkuk tul lah ko ni... Nikon lah...!"

Boyan : "oooo..."

Sukun : "Apakah kamera yang di belakangnya huruf D"

Boyan : " errrrrrr.... emmmm...... ntah!"

Sukun : "Adoiii... benda senang pon ko tak tahu... Canon lah wei..!"

Boyan : "ooooo.... tapi bapak aku ada ajar satu benda..."

Sukun : "apa?"

Boyan : "apakah bendanya yang hanya ada D ajer?"

Sukun : " D ajer?...... ermmm mana ada wei!"

Boyan : "Laa.. aku ingatkan ko tererr... itupon ko tak tahu... kalau D ajer, bapak aku cakap, itu saiz bra mak ko la... muah..! muah..! muah..! muah..!"

Sukun: "Woiih!! mana ko tahu?

Boyan: " aku tahulah, sebab bapak aku bagi tahu. Lagipon, kan ker dia potogeraper terhebat kat taman perumahan kita...."

Si Boyan selepas memberi jawapan tersebut terus melarikan diri setelah dilihatnya si Sukun telinganya dah naik merah padam....... kih.. kih.. kih.. kih...

Brothers

No comments:

Blog Widget by LinkWithin