Thursday, May 7, 2009

Robocon vs Robocop...

Robocon 1
Rabu lepas aku bercuti, so sempatlah aku jenguk apa yang ada kat Stadium Melawati... Nampak cam ada yang menarik jer. Bila aku pergi sana, rupa-rupanya ramai bebudak tengah sebok main robot.

Robocon Promo
Teringatlah pulak pantun kawan baik aku masa kat ITM dulu. Katanya..

"Budak-budak bermain kotak..

Ditepi bukit mereka bermain..
Mana ada budak main kotak..
Kotak-kotak semua dah tak main.."


Acara taklah meriah sangat masa tu, maklumlah masih diperingkat saringan.. Takda Menteri.. takda VIP.... takda karpet merah... penonton pon tak ramai. Bagus jugak sebab boleh lah aku bebas bergerak kat dalam kawasan pertandingan. MC siap umum dah sebelum tu suh semua orang yang tak berkaitan beredar dari kawasan gelanggang dan dia siap mintak petugas pastikan hanya peserta jer yang berada di dalam kawasan. Ahh... peduli apa aku. Lagipon masa tu aku ada... "License to shoot". Petugas tu tak halau pon aku...huhu.


Robocon
Acara ni sebenarnya dikenali sebagai ROBOCON yang dianjurkan pada setiap tahun. Kali ni ianya diadakan di Stadium Melawati, Shah Alam dari 5hb - 10hb Mei 2009. Ianya dianjurkan bersama Kementerian Pengajian Tinggi, MOSTI, RTM dan Sirim Berhad. Kepada sesiapa yang minat sangat ngan robot atau sesiapa yang suka kerja kuat macam robot, bolehlah luang2kan masa ke sana. Korang pergilah hari Sabtu atau hari Ahad baru meriah...

Kalau korang pergi sana, cuba korang cari makcik cam kat dalam gambar tu... Hakim Besar Malaya tuh.... Salah sorang hakim dari Sirim. Tebal betul checklist dia, muahahaha..!!! (Ooopppss Bro Yan, lu jgn marah noa.. nanti kena juai. Gua cuma promote wife lu aja...)

Aku sebenarnya tak pernah pon terpikir nak minat kat benda-benda robot nih. Tapi dah kemaruk nak shoot... pergi gak la. Agak-agaknya kalau aku amik 2-3 biji kereta remote control anak aku, pastu pasang kat troli Mydin... agak-agaknya buleh menang tak?...hehehe

Apa-apapun, masa kat luar stadium, aku sempat layan jap robot nih. Inilah yang dinamakan YANG TERBAEK.....!!

7 comments:

BrYan @ 3,7/78 said...

Hua! hua! hua!
Glamer jap wife aku masuk blog kao nih!!!
Bole la aku mintak royalty nnt!!!
Ujung minggu ni bole la berkampung kat Stadium Melawati lagi, boleh tengok Transfomer PULOKKKK!!!!!

Khalsyaza said...

Nak mintak royalty?... buleh, nanti aku mintak kat Sultan Perak suh bagi title "Tengku Bijaya Laksamana Bukit Gantang" kat ko... Itu kira royalty la jugak.. muahahahahaha....

Farah said...

baekkk punya pantun dato K..

BrYan @ 3,7/78 said...

Tu bukan pantun tuuu...
Kira sikit lebih kurang macam gurindam zaman dolu-dolu tuuuu....
Apa sampai ke Perak plak???
Leceh lah aku nk gaduh nnt... kana pulak pakai baju HITAM!!!!!

Mohd Hafiz Safwan said...

Nak pegi jugak esok..jom beramai2

Khalsyaza said...

ada satu lagi pantun...

Berjalan-jalan ke Pulau Langkawi..
Singgah sebentar ke Pulau Tuba..
Polis ke rumahku jam 3 pagi..
Siapakah gerangan empunya ankara..

Jawab jangan tak jawab.

Kepada semua jom kita ramai2 gi sana tgk robot. Sorang2 pergi boringlah

Mohd Hafiz Safwan said...

Jap..polis datang kui 3 pagi? Datang rumah?..Aih..pelik nih..meja batu bersidang tak malam nih?.citer menarik nih

Blog Widget by LinkWithin