Thursday, April 16, 2009

Musim membayar cukai...


Kenapa la kena bayar cukai...... Kalau tak bayar tak boleh ker? Macam2 cukai nak kena bayar sekarang ni. Cukai pintu lah.. cukai tanah lah.. cukai setem lah.. dan yang terbaru nak kena bayar cukai pendapatan. Adoi... dah tolak PCB dan dah 'adjust' pon masih banyak nak kena bayar.
Agaknya kalau aku dok dalam hutan cam orang amazon tu, kena bayar cukai tak?...


Teringat aku pada beberapa tahun yang lepas, ada sorang kawan aku marah kat aku sebab tak gi mengundi, "itu tanggungjawab kepada negara!! kita kena laksanakan" katanya. Lepas tu aku tanya balik kat dia, "ko dah declare dan dah bayar ker cukai pendapatan?".... dia jawab, "errr.. belum lagi tak sempatlah...." Apa la.... mengundi adalah hak kita tapi membayar cukai adalah hak kerajaan dalam kata lain hak orang lain. So kenalah utamakannya...



Korang semua dah declare ker? kalau belum, klik lah kat sini dan declare sebelum terlambat.

2 comments:

@rep said...

kering wallet sb bayar cukai kah?

Khalsyaza said...

hehee... bagus jugak kalau gaji kecik coz takyah bayar cukai....

huwaaaa.... dah tolak PCB, bila declare nak kena bayar lagi woo...

Blog Widget by LinkWithin