Sunday, September 25, 2011

Adakah aku suka....

Sementara menunggu kapal ni berlabuh aku nak ambil kesempatan ini untuk mencoretkan sesuatu... Yelah... Apa lagi aku nak buat..? Makan sudah minumpun sudah. Nak ngorat awek skirt merah ni, dia buat2 sebok plak.. Maklumlah attendant penerbangan...

Nasib la aku boleh layan diri ngan blog ni secara offline... Sampai epot nanti aku up. Ok, cukup2lah intro tu...

Adakah aku suka? Korang ingat aku suka? Siapa kata aku suka? Bila masa pulak famili aku suka? Suka-suka jer kata.... Siapa pulak yang mengata aku suka? Entah... Suka aku la nak kata apa...

Mengimbau saat memula aku melangkah kaki berhijrah ke Kuching, rasanya macam tak percaya yang semua tu berlaku dah lebih dari setahun... Masa aku mula berhijrah, anakku masih menguit-nguit lagi.. Sekarang ni dah 1 tahun 7 bulan dan tadi untuk pertama kalinya dia kata "adam malashh" sambil memeluk tubuh. Terkejut aku sebab tak tahu kat mana dia belajar..... Ermm dah lari tajuk nih..

Masa memula melangkah kaki, aku tak tahu camana nak balik selalu.. Maklumlah, ini bukan naik bas tambang limaposen. Masa tu tak berapa reti nak beli tiket.. Nak naik Air Asia pon tak gheti.. Buat malu dan kena gelak ngan orang jer. Apa yang aku tahu cuma beli tiket Mas.. Udah ler mahal, duit pun bukannya banyak.. Nasib ler ada kawan aku en RM telah memberi idea suh aku jual kek lapis... Maka menyahut saranannya yang bernas maka aku cuba menjual kek lapis... Alhamdulillah berjaya dan ada sekali tu aku jual kek lapis dan dapat tampung perbelanjaan aku pergi balik dengan Mas, tambang teksi dan duit belanja seratus ringgit.. Tapi tu jer sekali tempahan terbanyak. Lepas tu dah takda... Ramai gak kengkawan yang memberi kata semangat dan kata nak beli tapi biasa la... Kata2 manis jer. Takpalah, aku bukan nak paksa pun... Sekarang ni, aku dah tak jual lagi sebab wife aku pon dah letih nak promote.... Tapi alhamdulillah aku tetap dapat juga balik...

Sebelum berhijrah ke Kuching ni, aku dah berjanji ngan familiku terutama bapak aku yang aku akan balik 2 x sebulan sekurang2nya... Alhamdulillah, setakat ni aku masih lagi dapat menunaikannya dan thr best part.. Sepanjang sabtu dan ahad di bulan Ramadhan dan Syawal aku dapat bersama familiku.. Masa aku pergi open house jiran aku semalam, dia tanya aku....

Jir: ko balik selalu tu free ker?
Aku: apsal?
Jir: yelaa aku tengok ko selalu ada.
Aku: bro, dalam dunia sekarang mana ada free.. Nak tahu camana?
Jir: nak la...
Aku: free tu ada gak tapi sekali sekala. Selebihnya ada dua option.. Nak simpan duit atau nak tengok anak2.. Itu jer aku boleh kata.
Jir: aduh.. Aku ingat free

Setiap orang ditakdirkan dengan cara hidup yang berbeza2.. Ko ingat aku suka? Aku cuma terima ketentuanNya sahaja. Ok lah, kapten dah umum nak buat penurunan.. Kena save dulu, lepas ni up..


Sent By IPhone

No comments:

Blog Widget by LinkWithin