Sunday, April 15, 2012

Kenapa Semua Biru..

Tamat sudah CHOGM ku untuk seketika ini. Penerbangan dengan menggunakan MAS ini adalah yang ke-17 tahun ini dan bilangannya akan terus bertambah. Sambil ditemani Encik Nes, Cik Cola dan turut bersama Encik Parkway, aku memulakan karangan ni di bilik yang penuh asap ni.

Kepulangan kali ni kurasakan agak lama kerana aku balik Shah Alam Khamis yang lalu 5hb dan hari ni baru balik. Aku balik sebenarnya sebab menghadiri kursus 1 hari dan terpaksa aku sambung cuti lagi sebab Jumaat kelmarin aku perlu menghadiri acara kemuncak pencapaianku sebagai seorang penilai popeshenal nih. Aku ingat nak balik sendiri tapi tiket mahal sangat maka terpaksalah aku bercuti lanjutan dari kursus sehari Isnin yang lalu. Balik guna dueet income tax koranglah ni.

Majlis Konvokesyen Lembaga Penilai, Pentaksir dan Ejen Hartatanah yang aku hadiri telah dibuat di Hotel Intercontinental KL. Aku pergi ke KL hari tu tumpang Rizal. Seb baiklah ada dia... Kalau aku pergi sendiri makanya tak tahulah aku kul berapa sampai. Dah la hujan hari tu, jem lagi. Pukul 5 dari rumah dan sampai ke hotel mengambil masa 2 jam 20 min. Alhamdulillah selesai.

Majlis konvo terakhir aku pergi dulu masa tahun 1996. Fuh lama dah dan masa tu tempat tu masih lagi dikenali sebagai ITM. Konvo kali ni walaupun boleh dicatit dalam sejarah hidupku tapi pada malam tu rasa biasa-biasa jer. Mungkin sebab geng-geng aku tak duduk semeja. Makanya tak lah boleh buat kecoh sangat. Ini lah juga kali pertama kinvo aku terima sijil dalam bentuk "schroll"bwarna biru. Masa kat ITM dulu aku terima dalam bentuk buku. Apa-apa jer lah dan gambar sebahagian ada kat bawah dan sebahagian lagi ada kat kamera. Esok aku upload lah. Kat aipong aku ni tak boleh sync ngan kamera kompek aku ni...

Macam aku bagi tahu dalam posting sebelum ni, kenbalinya aku adalah bersama 24 ekor udang galah Biru yang telah kuhabiskan semuanya dalam tempoh 3 hari. Pagi petang siang malam makan udang jer. Aku ngan pwincess aku jer yang kaki udang ni. Pwince aku tak sentuh pon. Tak tahu aku kenapa dia tak rasa minat nak rasa.. Balik2 nasi, telur dadar dan kicap. Bagus jugak tu.. Hehee makanya dapatlah aku makan bahagian dia....

Walaupun "But Biru" yang aku belikan untuk anak bongsuku sudah agak lama namun dia masih tak jemu memakainya. Minggu lepas anak2 buah aku pergi inspection lagi ke Sri Aman dan sempat aku kirim 2 pasang lagi. Kali ni aku amik warna lain lah pulak. Minggu depan aku cerita pasal but baru tu.. Ok lah kapal dah nak terbang.. Sehingga berjumpa lagi.. Kali ni aku up awal sikit... Sehingga berjumpa lagi Jumaat depan..

No comments:

Blog Widget by LinkWithin