Sunday, April 15, 2012

Kisah Ceria Si Pemotong Rumput...

Masih di dalam penerbangan yang sama dan cuma kali ni aku menulis dari seat 5A dan ku jangkakan sekarang aku berada pada paras ketinggian 30 ribu kaki di atas Laut China Selatan. Memandangkan duk depan makanya aku pon dapat makan awal. Memandangkan makan dah habis semua aku belasah makanya aku terasa nak ngarang lagi sambil didendangkan melalui itune tipon aku ni lagu "Siboh Kitak Nangis".

Kisah yang aku nak cerita ni bukan lah pasal pemotong rumput yang sebenar tapi kisah anak bongsuku yang sangat sukalah sangat dengan watak si pemotong rumput ni. Pagi semalam dekat sejam kot aku kena dera ngan dia sebab dia nak tengok geng-geng pemotong rumput kat tepi jalan rumah aku. Terpaksalah aku bawak dia keluar rumah. Pastu nak tengok dekat-dekat plak tu. 2 orang jiran aku dok tegur... "buat apa wei..?" aku hanya jawab.. "ni ha.. temankan anak aku dia nak tengok sangat orang potong rumput" Berpeluh-peluh dibuatnya...

Minggu lepas mamat bangla yang selalu potong rumput kat umah aku tu datang dan aku pon suruh dia potonglah rumput kat depan dan belakang umah aku. Sempat gak aku gayakan dia amik gambar sambil pegang mesin tu. Excited la dia bukan main. Kalau ringan agaknya mahu diangkatnya. Sesuai sangatlah dengan but birunya tu. Masa kat dalam rumah aku tengok dia sebok dok cari plastik dengan topi. Aku ingat dia nak buat apa.. rupanya nak letak kat pinggang dia, gaya ala-ala mamat bangla tadi tu... Adohai... apa-apa jer lah yang diminatnya. Minggu depan aku balik lagi dan yang macam aku cakap, aku dah kirim beli 2 lagi but tu. Salah satunya aku beli warna merah.. Apa lah reaksinya ni nanti agaknya...
Ini bukan tentera Jepon...!!!

Minggu lepas juga aku berkesempatan menunaikan hajat anak bongsuku ni nak makan doyan. Memang dah rezeki dialah agaknya sebab ada gak yang jual doyan ni. Doyan biasa-biasa banyak tapi rasa kurang lah sikit. Doyan yang aku dapat ni baeek punya. Alhamdulillah seronok dia makan dengan kakaknya. Apa-apa pon hajat-hajat mereka sudah kutunaikan...

Aku ni dah umpama "Jin dalam botol" la pulak. Asik menunaikan hajat orang. Hajat aku yang satu tu bila lah agaknya dapat aku tunaikan sendiri.. Alaaa yang warna putih ada huruf kat depan ngan belakang tu.... Ermmm..

Oklah rasa macam nak berangan jap. Maklumlah masa aku tengah mengarang ni awek kebaya yang comel tu dok jeling-jeling plak sambil tersenyum nipis... Tergoda ai taw.... Ok babai...

3 comments:

Mohd Hafiz Safwan said...

Salam,
Comel lah si kecik tu berlakon jadik bangla.. hahaha..

style sungguh

Hersya khaleeda said...

Hahaha...jgn jd cita2 sudah...

Khalsyaza said...

Hahaha... TQ bro.

Didikan ibunya akan pasti buat dia berjaya.. InsyaAllah

Blog Widget by LinkWithin