Thursday, December 4, 2008

"The Flying Carpet"


Kelmarin aku seperti biasa kuar gi minum ngan COB, MBSA. Biasalah, dia datang jemput kat rumah. Masa aku nak kuar tu, aku tgk brader Azian si jiran tetanggaku pon nak kuar gak ngan member dia. Aku panggillah dia ..."woit!!" Tapi dia buat tak tahu jer. Takperlah tak perasan kot. Tapi bila aku tgk kereta kawan yang ambil dia tu..... ermmm kalau aku jadi dia pon aku dah tak perasan kekawan panggil. kawan dia bawak C5 baru tu.... Fuhhh, itulah kereta yang diaorang panggil "The Flying Carpet". Banyak betul duit org2 Malaysia nih.....




Sampai mati pon aku ingat tak boleh beli kereta mahal camni, kecualilah kalau aku kawin ngan anak Sultan Brunei.. ataupun ada hartawan yang wasiatkan hartanya kat aku. Bagi aku cukuplah dengan sekadar kereta protong waja yang aku pakai sekarang nih. Walaupun brand kereta aku tu hanya setaraf brand basikal jiran aku jer...... dan brand basikal aku setaraf brand basikal anak dia yang umur 8 tahun tu...ish..ish..ish..

2 comments:

de 'kool said...

lawa btol keta nih...

Mentari, Hujan dan Pelangi said...

Bro,

Rezeki masing-masing. Tapi tak payah lah susah hati. Nilai kejiranan dan persahabatan yg ikhlas lebih tinggi dari harga sebuah C5. Cuma di Malaysia org dinilai melalui jenis kereta yg dipandu. Apa nak buat, rakyat Malaysia belum maju lagi. Tapi kalau mampu apa salahnya. Nabi dulu pun menunggang unta yg terbaik.

Blog Widget by LinkWithin