Monday, November 30, 2009

Kenapa aku pokai Khamis lepas...?

Khamis lepas sehari sebelum raya aku telah bercuti. Bercuti sebab nak kena gi servis kereta aku. Sib baik ada duit plastik mainan. Tukar semua belting dan tayar. Bulan 8 tahun lepas aku dah tukar tayar tapi tahun ni bulan 11 kena tukar lagi. Timing belt tu biasalah bila dah cecah 90,000 kenalah tukar. Rupa-rupanya tayar Good Year Assurance yang aku tukar dulu tu tak tahan lama. Maklumlah tayar lembut. Bawak sedap tapi bunga cepat habis. Tayar taklah botak habis dan masih ada jalur tengah tapi bunga-bunga cintanya dah takda. Bila hujan jer, brek dah macam brek kat salji jer.


DSC_1145

Atas nama keselamatan keluarga diutamakan, makanya aku tukar jugalah kepada tayar baru. Tayar ni pon jenis lembut gak tapi diharap akan dapat bertahan lebih lama. Kalau tak tahan juga, aku tukar kereta lain! Baru padan muka dengan kereta aku tu..... Untuk tujuan rekod dan kod rahsia aku.... heeee (760 -195/60 4 x4)

2 comments:

zulpictures said...

mcm dah dapat bonosh je... kad plastik tu ada lebih tak..??

Khalsyaza said...

wei... kerja gomen mana ada bonuss.... kad plastik tu pun aku jumpa kat tepi longkang mah aku..

Blog Widget by LinkWithin