Friday, November 4, 2011

Kapal Terbang Dan Passenger Yang Horny...

Sewaktu aku mula nak tulis ni, kapal ni baru jer melepasi awan tebal dan masuk ke ruang udara Laut China Selatan. Makan malam belum sampai lagi makanya aku taknak buang masa tengok awek berkebaya yang asik mundar mandir nih.. Huiissshh!!! Halam wo.. Halam..!


Aku ni tak lah kerap sangat naik kapal terbang kalau dibandingkan ngan orang lain yang mungkin tiap minggu atau tiap hari. Cumanya aku menikmati dan menghargai tiap kali aku naik. Mungkin lepas ni dah takda dah saat2 manis camni. Oleh itu, kali ni aku ada ingat mau kongsi serba sedikit tips yang mungkin boleh dijadikan panduan.


Kali ni aku pilih penerbangan yang besar sikit. So, kalau dari kuching, penerbangan MAS yang guna kapal besar ni cuma ada sekali jer sehari. Flite yang aku naik ni la MH2529. Kenapa aku pilih flite ni.? Sebabnya sekarang ni kan musim hujan, cuaca sangat horny dengan kapal2 kecik ni... Asik goyang inul jer nanti. Kalau kapal besar ni goyang gak tapi kuranglah sikit hornynya... So, apa tipsnyer..? Aku bagi 2-3 jer dan yang lain simpan untuk posting masa depan.


  • Kalau naik Boeing 737-400 tolong jangan amik seat 8A atau 8F. Kalau amik gak nanti korang akan rasa duduk dalam kotak sebab takda tingkap. Tapi kalau korang ni jenis suka membuta maka seat ni sangat sesuai... Senang nak landing kapla.
.
  • Kalau korang naik Airbus A330-300 plak, jangan amik seat 15A atau 15K sebab benda yang sama cam kat atas nih. Amik seat 14A atau 14K kebawah. Tapi jangan bawah sangat nombornya. Kalau korang banyak duit takpala... Seat 14A atau K ni sebenarnya sangat sesuai untuk menikmati pemandangan di bawah. So kalau ada yang melambai maka boleh la kita lambai balik.

  • Masih A330-300, kalau korang rasa takut dengan ketinggian tapi masih gak nak rasa naik kapal terbang, makanya amiklah seat 19 atau 20 sebab row seat ni selari dengan kepak. Kalau 737-400, seat 15 dan 16. So kalau rasa boring boleh la keluar jap hisap rokok kat atas kepak.


  • Untuk 737-400 pula, bagi mereka yang dah kebulur sangat nak makan free, kalau tak dapat pilih seat depan sekali (ekonomi tau), korang amiklah seat no 16 sebab diaorang akan serve seat ni dulu. So yang nombor 15 boleh tunggu makanan yang serve dari depan. Kadang-kadang tu kita dah habis makan, seat kat depan baru nk mula makan, huhuhu...


  • Bagi mereka yang suka nak kutip kacang atau jus, pilihlah seat belakang sekali dan jangan lupa berbaik-baiklah dengan awek yang mundar-mandir tu. Bila dah nak sampai, cer mintak kacang pastu buat2 tersasul minta jus. Nasib korang baik makanya akan dapatlah sepastik besar kacang ngan sekotak besar jus.


Ok lah, co pilot dah umum flite ni dah nak turun. Aku nak menghayati sistem kat kepak ni. Semua citer aku kat atas ni adalah berkaitan dengan MAS jer. Minggu depan aku citer pasal sistem aerofoil nih... Untuk korang, kat bawah ni aku up gambar camana nak buat kapal terbang kertas.. Buat bebanyak pastu gi main ngan anak-anak.. Ok chiow...bobaiii...!

Powered By IPhone on Airbus 330 - MH 2529

2 comments:

Mak lagenda said...

Ooo..ada gak tips utk pilih seat kapal terbang yeh?? Sian mak...x pernah naik kapal terbang. Jakun kejap! Miahahaha..

P/s: Slamat berkenalan. Tq sbb sudi dtg sggh blog buruk mak tu hah..: )

Khalsyaza said...

TQ for coming makkk..!!

Blog Widget by LinkWithin