Thursday, November 17, 2011

Awek Kari......

Siang tadi aku gi pejabat Enrich.... Konon nak redeem tiket gi London tapi bila check, setakat gi balik KL -Kuching jer yang boleh... Huhuhu.. Mampu pakai viva tapi gi showroom Naza... Tengok ajer lah.

Mulanya ada ingat mok drive tapi apa ke jadahnya aku nak drive.. Pejabatnya kat KL Sentral jer. So decided guna komuter lagi baik. Aku pilih stesen Padang Jawa sebab kononnya senang nak parking tapi al rupanya penuh gak. Tapi orang bebaek cam aku biasanya akan dapat pertolongan.. (.... mengumpat itu perbuatan keji taw..!) alhamdulillah, dapat aku satu ruang untuk aku sumbatkan viva bini aku kat celah tu.

Sesampai jer aku kat mesin tiket tu dengan machionya, aku pon mengeluarkan dompet.. Err stesen mana plak aku nak tekan ni..? Aku nak pergi KL Sentral tapi apsal takda buttonnya tulis kat mesin tu..? Tapi macam aku cakaplah, yakin dan pasti akan dapat pertolongan. Ada lah sorang student UiTm ni bagi tahu kat aku suh pergi kaunter sebab lebih senang. Thanks Firdaus..

Setelah beli, maka teruslah tunggu tren sampai. Padang Jawa- KL Sentral cuma RM2.90 jer. Sangat menjimatkan buat orang2 yang sengkek cam aku ni... Dipendekkan cerita, sampailah juga aku kat KL Sentral dan menyelesaikan urusanku. Memandangkan petang tadi juga anak aku ada penyampaian hadiah makanya tidaklah aku membuang masa dan terus beli tiket balik. Perkara pertama yang akan aku pastikan adalah 'jangan sesekali tersalah naik koc wanita..!' . So aku pon pastikan dan tunggu. Tapi pelik gak, koc wanita dah disediakan tapi ramai gak lagi pompuan yang berebut nak masuk koc biasa.. Haa pasti diaorang tu nak menggatalkan..?! Huh.. ! Menyumbangkan kesesakan koc jer.

Masuk jer dalam koc dan setelah mengambil tempat duduk, aku perasan ada sebaris awek kari dok kat depan aku. Diaorang tu student kolej kot pasal dressing diaorang tu macam student cerita hindustan jer... Ermm.. Apa nak buat, kari pon kari lah. Layan jer.. Ada yang tido.. Ada yg macam nak tido, ada yang tengok sana sini dan ada yg dok layan tipon. Yang layan tipon tu kalau emergency boleh tahan gak... Hehehee..

Aku ingat nak berblog kat dalam tren tadi tapi sebab berbuai sangat makanya kepala aku pon naik pening bila nak menaip. So aku putuskan tuk up story mory ni malam ni untuk mengelakkan mengantuk dan tido sebelum waktunya.. "Ta bole wo..! Wa punya amoi manyak garang.. Nanti lia bebel, wa jali tesyen wo.."

So kat bawah ni aku upkanlah beberapa keping gambar yang berkaitan. Korang matchkan sendirilah ngan citer aku yer.. Aku nak chiow dulu, mo taruk pewangi kat dalam mesin basuh... Boboboi.....!

2 comments:

hersya khaleeda said...

mesti anak keling ni amik gbr abg letak kat fb die pulak...tajuk Sivaji The Boss heeeee....

Khalsyaza said...

Patutlah awek tu senyium2 jer.. Huhuhu

Blog Widget by LinkWithin