Monday, February 27, 2012

Misi CHOGM Berakhir Merentasi LCS...

Assalamualaikum,

Hari ni adalah merupakan hari terakhir berCHOGM bersama familyku di Kuching. Ini juga merupakan penerbanganku yang ke-10 tahun ni. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar walaupun cuaca asik ujan jer... Buat masa sekarang ni aku dan famili tengah menunggu ketibaan kapal merah yang akan mengangkut kami semua pulang.

Hari ni adalah hari yang sangat sebok sebab aku akan pergi balik Kuching-KL-Kuching. Pulang ke Shah Alam sebab nak hantar familyku pulang. Kesian pulak kalau nak biar diaorang balik sendiri.... Flite seterusnya nanti adalah jam 8.40 malam.

Sebagaimana yang telah ku khabarkan sebelum ini, percutian ini adalah percutian ke-2 ke Kuching Sarawak. Namun yang menariknya adalah percutian ini juga turut disertai oleh bonda biologi dan adik-adik pompuan ku yang sebelum ini agak berkontrebersi. Alhamdulillah, hubunganku dan bondaku telah pulih dan buat pertama kalinya aku dapat memeluk semula bondaku. Seingat aku last aku peluk adalah pada tahun 1994 kot... Itu pon di hospital masa adik lelaki ku meninggal. Alhamdulillah...

Di dalam flite ni seperti biasa di peringkat awal anak lelaki dan pompuan ku mesti nak bergaduh... Pasal handrest pon bergadoh.. Sabor je lah..! Setelah beberapa ketika dan bila makanan dah sampai baru senyap sikit. Aku jaga diaorang dan makananku ku tapaw.

Untuk pengetahuan korang, dulu aku pernah tanya sama ada korang pernah berak tak kat atas laut China Selatan.. Hahaha... Hari ni aku berpengalaman tapi bukan aku yang brrak tapi anak kecikku... Punyalah banyak dan lepas tu bilik air tu kecik plak... Terhuyung hayang aku nak ngantikannya. Melekat- lekat kat sinki, penutup wc dan tanganku... Adoii... Terpaksalah aku mengelap plak bilik air tu. Yelaa, takkan aku nak biarkan kotor. Kesian kat orang lain nanti.

Selepas mengganti diaper anak aku yang u'uk, anak sulungku pulak menagih janji. Mintak belikan key chain air asia plak. Tapi sebab dah habis makanya aku belikan fridge magnet sebagai ganti. Ok lah tu wat kenangan.

Kapal ni dah nak turun dan menjunam dengan lajunya dari ketinggian 30 ribu kaki ni. Meletop-letop tinga aku. Dijangka kapal ini akan mendarat jam 3.45 petang dan bapak mertua biniku akan menunggu. Maklumlah nak jimat belanja makanya terpaksa menevalkan muka mintak dia amik kat epot...

Ok lah... Berjumpa lagi sekejap lagi di dalam penerbangan seterusnya jam 8.40 malam nanti... Chiow!!




No comments:

Blog Widget by LinkWithin