Monday, February 27, 2012

Kisah Magherita Di Awan Cumulonimbus...

Bertemu sekali lagi di dalam penerbanganku yang ke-11 tahun ni. Tengahari tadi yang keseploh... Hari ni sebenarnya adalah hari yang meletihkan tetapi sangat menyeronotkan. Kenapa? Bacalah entry sebelum ni..

Pada ketika ini aku berada di Gate P7 menunggu ketibaan kapal merah AK 5218 yang sepatutnya terbang jam 7.40 tetapi delay ke 8.40. Alhamdulillah ada hikmahnya sebab kalau tak delay tadi, terpaksa aku melepak plak kat epot ni sorang2.

Aku sebenarnya nak cerita sikit tentang pengalaman bersama Magherita selama 4 hari 3 malam yang turut disertai oleh amoi dan pewaris-pewaris takhtaku. Sebagaimana yang aku dah cerita sebelum ni, hari ni selesailah percutianku bersama famili ke Kuching. Tadi dah hantar sampai ke rumah dan kini aku nak balik semula ke Kuching. Esok dah nak kerja balik wei...

Sapa sebenarnya Magherita ni..!? Magherita ni sebenarnya nama hotel di Kuching. Nama penuh dia Grand Magherita Hotel. Sebelum bercuti, aku dah survey beberapa hotel yang selesa dan tawun lepas aku duk kat Riverside Majestic. So tawun ni kiranya nak beralih rasa. Try tanya Hilton, mahal plak tapi sebenarnya aku yang salah kira. Nak duk Merdeka Palace dok ngadap padang, takdak view.. Hotel lain takda yang menarik. So aku try lah si Magherita ni. Masa memula aku tipon, ada sorang awek yang jawab dan layanan sangat mesra alam. Aku pon mengenalkan diri dan tujuannya adalah nak minta diskaun rate gomen la.. Apa lagi. Selepas berbincang bilangan orang makanya aku telah di tawarkan pakej SEDC. Pakej kajaan la... Rate dia bagi RM190.00++. jumlah lebih kurang RM220.20 semalam. Twin superior, breakfast for 2 adult and 2 kids.

Dipendekkan cerita, jumaat lepas selepas solat jumaat makanya akupon bersama family pergi mendaftarkan diri. First impression bila masuk sangat baik. Hotelnya bersih dan yang paling penting layanan yang cukup mesra. Berdasarkan pemerhatianku, secara amnya kesemua staff memberikan layanan yang cukup baik. Tak percaya silalah cuba.... Dari security, bellboy, reception, pool boy, cleaner, parking attendant dan lain-lain semua memberikan layanan yang baik. Sangat berbaloi rasanya. Bilik yang ku dapat tak tinggi dan cuma di tingkat 2. View ngadap Sungai Sarawak facing east. Buka langsir terus nampak swimming pool kat bawah. Anak-anak aku apa lagi.. Terus tak tentu arah.

Selain layanan yang mesra, hotel ni juga memberikan talian broadband internet berkelajuan tinggi. Memang laju beb... Aku up gambar kat Flickr lebih kurang 82MB, sekejap jer siap. Kahgum aku.... Makanan di restoren semasa breakfast juga sangat baik dan ada bermacam pilihan. Masa first day breakfast aku gi makan awal sorang-sorang sebab kononnya nak amik bonda biologiku di epot. Layanan sangat baik. Bravo...!!!

So rasanya cukuplah nak cerita sebab aku nak tidoz. Sesampai jer kat Kuching nanti aku up. Kat bawah adalah beberapa keping gambar yang ku ambil guna pon. Selebihnya nanti aku tambah guna PC kay...

Ok, gudnite....


No comments:

Blog Widget by LinkWithin