Wednesday, July 15, 2009

Akupun Remaja Gak Dulu..

Macam aku bagi tahu dalam posting sebelum ni, fotografi ni memang dah jadi minat dan hobi sejak sekolah lagi. Aku mula pegang dan memiliki kamera sejak tahun 1982..... Tahun tu jugalah famili aku pindah ke Shah Alam. Sebelum tu kita orang duduk kat Kanchong Darat, Banting. Masa kat kampung, main lelayang, main guli, main parit..., main kawen-kawen tapi bila dah pindah ke bandor, kena main benda lain lah plak... Hehe.. sebab kat Shah Alam takder parit tanah... semua bersimen. Itu intro jer...
Kat bawah ni gambar-gambar terawal yang pernah ku rakamkan masa dolu-dolu dan teringin untuk aku kongsikan bersama.
Masjid Negeri, Shah Alam
.
.
Gambar lama (Muzium)
.
.
Plaza Perangsang, Shah Alam
.
.
Tasik Shah Alam
Sorrylah kalau resolution tak berapa elok. Itupon mujur ada anak buah yang tolong scankan gambar nih... TQ Azrul...

11 comments:

zul said...

yang ni le sapa pun dalam dunia ni tak bleh lawan.. memang respek. org lain tak terpilih utk merakam gambar2 ni semua. Tapi hanya yg terpilih saja. itulah keseronokan dalam bidang ni. gambar apa yg kita ada, belum tentu org lain ada. Kalau kita dah plan pun mungkin tak berjalan seperti yg kita nak. Masa tetap berjalan tanpa menunggu kita. Oleh itu sesapa yg sentiasa bersedia, mungkin akan dapat gambar tersebut. Sapa yang leka, mungkin tidak ada peluang kali kedua. tahniah bro... well done..!!

Khalsyaza said...

Org cina cakap sheh sheh, org india cakap manekem, org jepun ckp arigato, aku plak satu famili ckp Thank You....

lets us make u smile said...

Kalaulah masa tu aku beli tanah seluas 1-2 ekar kat Shah Alam... agak2 nya kalau sekarang ni nilainya dah mencecah jutaan ringgit.... tapi thn 1984 aku baru darjah 1... biasa... kalau... kalau ... kalau..

Khalsyaza said...

macam ku kenal aja phrase "lets us make u smile" Kalau masa tu ko beli tanah kat Shah Alam, sekarang ni ko boleh la berkawan ngan Khir Toyoy....hehe

Mentari, Hujan dan Pelangi said...

Jun 1986 mula-mula jejak kaki di Shah Alam. Umur pun baru 18 tahun. Masa tu hampir semua struktur dalam gambar dah siap dan boleh digunakan. Hampir setiap weekend ke Tasik dan kompleks PKNS. Masjidnya sangat cantik dan masih kekal cantik hingga sekarang. Gambar lama memang banyak nolstagia, kalau ada lagi baklah tengok...

Khalsyaza said...

1986....erm, memang hampir banyak benda dah siap.. Masa tu Masjid Negeri ngan tasik memang jadi tumpuan...

Gambar yang ditunjukkan tu adalah sebahagian, yang lain ada kat dalam album dan sebahagian lagi tah mana letak.. Nak scan banyak2 pon nanti boring la plak. Tunjuk sikit2 baru best...

Qayyum said...

bro,..aku suke lah berangan pasal zaman dulu2,..lagi lagi masa aku kecik n tengok citer badul,.smua tone dia aku suka sangat,.hehe

Khalsyaza said...

Kalau dah suka sangat, nak balik kembali ke zaman badul dah tak boleh.... Ko jerlah jadi Badul..

Zul said...

btul..btul..btul..insan terpilih jer yg simpan koleksi setaraf PSZ

julidahlan said...

perghh...1st aku tgk masjid ngah buat...nasib org lamo tlg ambikk kan...masa ni aku umo 3 tahun baruu...klu faiz masih dlm keadaan sperma lg niee....muhahaha..nice photoss abam khalid(org lamo nie)...

p/s: aku jual tanah dlm paket skrg saper mau beli...angkat tangan..selagi stock masih ada...hehee

Khalsyaza said...

Terima kasih lah bro.. Kenangan lama mengusik kalbu. Sib baik ko dah umur 3 tahun. Tapi aku rasa ada gak yang pada tahun tu, mak bapak dia belum kawen...

Woi tanah apa ko juai?, berapa sekampit?

Blog Widget by LinkWithin