Tuesday, December 27, 2011

Hujan madu di perantauan....

Orang tua-tua buat pepatah... Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri tapi aku ni.... Hujan madu di perantauan. Tika dan saat ini aku baru saja melayan nescafe dan roti canai kat kedai mamak di MJC. Ada orang kata... "jauhnya ko gi minum...?" aduhai... Mana ada jauh kalau dalam radius 10 km. lagipon apa guna ada keta.

Boring sengsorang di perantauan ni aku terpanggil tuk mengarang karangan pendek ni demi mengisi masa lapang. Nak jalan ronda-ronda, hujan plak. Kalau ada awek ker ok gak. Boleh lah aku 'surfing' huhuhu... Wo tak baik wo... Halam! Halam! Petang tadi aku minum ngan boss aku lepas kerja. Balik rumah tengok citer tension 'tentang Dhia'. Episod hari ni buat aku tension plak. Last sekali lepas mandi gi lah kuar mai sini makan apa yang patut. Masa aku sampai umah, boss aku tipon. Ingatkan dia nak ajak berlibur... Huhuhu. Rupa-rupanya dia dok tanya aku, pandai tak buka padlock. Adoi boss.... Aku ni bukan perompak, setakat buka kunci pintu tu pandai ler sesikit..

Apa aku nak citer nih...? Aku pon tk tahu sebenarnya.. Ok lah nak citer sikit pasal teman hidupku kat sini. Selama setahun setengah aku kat perantauan ni baru bulan ni aku terpikir nk buat duit dengannya. Alhamdulillah, bulan ni punya income boleh bayar 2 bulan punya instalment + isi minyak full tank. Kalau lah aku tahu bisnes ni menjadi, takyah la aku susah-susah jual kek lapis masa dulu. Memandangkan aku masih belum ditukarkan makanya aku akan masih di perantauan ni dan akan kugunakan sepenuhnya bagi menjana pendapatan... Maklumlah anak taklah ramai tapi banyak mulut nak kena suap... Lepas ni tak tahulah apa aku nak bisnes... Lagi banyak bisnes lagi bagus, makanya dapatlah kutunaikan hajat familiku... InsyaAllah..... Sewa taklah mahal, aku cuma amik 100 sehari, selebihnya bagi kat pengurus a.k.a staff aku. Nak tahu camana nak merasa keta aku? Ko cari jer iklan kat mudah.my....

Ok lah.. Ni dah rasa malas dah nak ngarang.. Malas-malas ni karang jadi citer lain plak.. Nak balik tengok tivi pastu titon... Tatatititutu......





2 comments:

Hersya khaleeda said...

Pasni bole le pakai camry cam yg diidam2 kan tu yer...

Khalsyaza said...

InsyaAllah.....

Blog Widget by LinkWithin