Monday, June 8, 2009

Creative Lighting System...

Dulu-dulu masa aku mula nak beli DSLR aku nih, tak terpikirpon sama ada kamera yang aku nak beli tu ada CLS ker... buit-in motor ker... apa ker... Apa yang aku tahu nak murah dan cukup lah setakat hobi... Namun bila dah beli, rupa-rupanya banyak benda yang tak kena dan ditambah plak ngan racun dan onak berduri di sepanjang perjalanan...hehehe.

Apa-apa pon, takda rotan akar berguna juga. So aku cuba gak shoot CLS dengan cara manual. Hasil tak seberapa sangat sebab aku malas nak cuba banyak kali. Mungkin agak over exposed. Pasang tripod, on remote sensor, on flash dan tekan flash dan remote serentak. Hasilnya aku crop lah sikit.. Boleh lah kot, kalau aku adjust setting dia mungkin boleh lebih baik... belasah ajer la labu....

Manual CLS

Takperr... nanti kalau aku dah tangkap body baru (tak lama lagi kot..hehhee) barulah aku shoot gambar manusia plak. Agak2nya kalau aku letak flash kat dalam kain model aku, camana agaknya ghoper gambor tu...huhuhu

No comments:

Blog Widget by LinkWithin