Sunday, June 21, 2009

Kisah Penjual Obat....

Tajuk kat atas tu sebenaqnya takda kena mengena ngan ceghita yang nak aku tulih ni. Tapi kalau nak kaitkan pon takpa gak... tertakhluk kepada 'model comei' kat dalam gambaq tu...
Yang sebenaqnya, khamis lepaih kita oghang di 5 Sektor yang berlainan ni telah menerima sebuah beg yang sepatutnya digunakan untuk tujuan rasmi. Tapi bila kami menerima sahaja beg tersebut, berbagai2 reaksi kepada kami. Persamaan yang ketara ialah, kami ketawa sampai berguling2.... hehe.... ssssyyy! Jangan habaq kat org laen, nanti bos kami dengaq mampuih kena maghah.
Bila teghima ja beg tu, kami ghasa gumbira!, terpeghanjat pon ada, kelakaq pon ada, geleng kepala pon ada. Mana taknya, zaman la ni, mana ada oghang dok gi meeting bawak beg camni.. Masa bapak aku kerja ngan gomen dulu dan waktu tu aku sekulah lagi ada la... Lagi satu aku tengok beg jenis camni masa cerita zaman-zaman A.R Badul ngan R. Jaafar dulu. Depa dok usung beg ni buh nasi lemak masa bulan posa.... muahahaha.
Nak ceghita lebih kaghang oghang kata tak besyukuq plak. 'Kak Mala' kata nak tipon supplier tu dan nak tukaq pi beg tu. Biaq la dapat beg mughah sikit pon takpa tapi bukan beg yang camni. Adoi... depa takpa la, depa punya belum bukak plastit lagi. Aku punya dah jadi bahan eksperimen depa... Apa-apa hal pon kami semua nak tengok sapa yang mula nak pakai beg ni gi mesyuarat.... Adusss tak sanggup aku. Bayangkan bawak gi mesyuarat pastu bila nak buka lupa plak kombinasi kunci kat beg tuh.... aduh malunya.

Sib baik lah beg ni kulit...hand made lagi. Boleh lah gak tahan. Kalau bagi PU ka.... lagi lah haghu.

Kepada Kak Mala, Masri, Anaz dan Suhaifis, hangpa janganlah dok malu nak pakai beg ni. Aku takpa, beg aku dah banyak dah... hehehe.

Pis, aku tengok gambaq hang lam gambaq ini ok la. Beg tu kena ja ngan gaya hang. Maklum la oghang kaya bawak beg camtu, memang kena. Tapi aku tak buleh nak bayang kalau hang nak bawak beg tu dengan mutor besaq hang tu.... kih..kih..kih..

9 comments:

Unknown said...

Hensomnya model beg tu.. tapi sayang perutnya ada sedikit boroi...

Beg tu aku cadang nak bawa gi meeting... tapi takut org ckp terlebih dari Pengerusi pulak..!!! Alamak terlebih sudah... hehe

Khalsyaza said...

Rasanya samalah kita ngan model tu... tapi kalu ko yang jadi model mesti boleh selit citer pasal aircond baru...hehehe

zul said...

maklumle.. bulan posa dah dekat.. hangpa pakat le isi nasik bungkuih dalam beg tu.. hihi.. jgn mare..

::Kak Sambal:: said...

heheheh....ai mau gelak guling2 coz ai tau sejarah pemilihan beg nie... terima ajelah yek...bos besaq yg pilihdah bende free..heheh

agak2 beg nie muat ker nak letak kamera dslr yek..

p/s kepada model beg : tak sangka yek, ada bakat terpendamjadik model...

juli dahlan said...

bertuah sape dapat bag nie...mcm2 bleh bubuh...nk simpan boss pon bleh dlm tueee...hehehe

Saloma said...

Syukur alhamdulilah... rezeki... org dah bagi terima aje la..

Khalsyaza said...

Ermmm... 'Mak Enon' takder ker?

Anonymous said...

ermmm....rasa nk beli beli jer satu beg tu..tp better aku beli 5dm2..hahahaha

Khalsyaza said...

ZUL, macam biasa buat jer bawak nasik bungkus gi opis masa bulan posa...kwang..kwang..kwang....

MAMA LYNA, i tau u terlibat dan bersekongkol dengan pemilihan beg tu..hehe. Tapi sekurang2nya ajarlah kat bos u tu camana nak buka dan kunci beg tu. Karang tak terbuka pulak masa gi mesyuarat...Bikin malu aja.. kih..kih..kih..

JULI DAHLAN a.k.a Tom, nak simpan boss tak sesuai tapi kalau nak lari dari boss, bolehlah menyorok lam beg tu... muahahaha.

SALOMA, memanglah kami terima, cerita tu hanya sekadar bahan untuk dikongsi bersama.

FAIZ, Kalau ko nak beli, aku buleh jual kat ko.. murah2 jer. Tak yah bayar pon takper, bagi jer pinjam D300 ko tu seminggu..hehehe

Blog Widget by LinkWithin