Wednesday, June 3, 2009

Siapa yang racun aku.....

Semenjak dua menjak ni, perasaan aku agak tidak tenteram..... siapa yang telah meracuni aku ni? Atau adakah aku sendiri yang telah meracuni diriku sendiri akibat akibat racun-racun yang berada disekitarku..... Namun aku bersyukur kerana pada hari ni racun telah ku jumpa penawarnya. Namun sewaktu aku meredah hutan batu sehingga sampai ke gua tengkorak, aku dapati aku berkemungkinan selepas ini akan terdedah dengan racun yang lebih bahaya kerana pada masa aku memperolehi penawarku pada jam 1.00 petang tadi, aku dapati terdapat racun yang lebih berbisa...... Penawar bagi racun tu mengikut nama saintifiknya 'D90' atau 'D300'. Kata bomoh cina tua kat situ, ada penawar yang lebih baik dikenali sebagai 'D700' tetapi ia hanya untuk racun yang membawa maut saja......

Semalam sebelum aku ke hutan batu menuju ke Gua Tengkorak, aku telah mendapatkan nasihat dari 2 orang mahaguru.... Nasihat mereka amat berguna. Namun keputusan adalah ditanganku. Tetapi bak kata mahaguru pertama, "Tiang Seri" kena kukuh. Mahaguru kedua pula kata ambil aja penawar tu dan katanya dia pon nak cuba penawar tu... Ermm nasihat diterima dan diamalkan...

Sesampai saja di Gua Tengkorak aku mencuba penawar pertama. Bomoh tu kata, nama saintifiknya "Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 Di-II LD Aspherical (IF) Lens". Aku pon mencubanya dan mendapati penawarnya agak biasa cuma effect distortnya agak menarik. Tak banyak beza ngan penawar sedia ada aku pada tahap 18mm. Namun mungkin disebabkan 'indoor' dan 'f' nya hanya 3.5-4.5 maka agak kurang menarik bila indoor.

Aku kemudiannya bertanya dengan bomoh tu ubat penawar lain yang memang ingin kukehendakinya. Nama saintifiknya "AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G." Ubat ni selepas ku cuba amat menarik dan kesan penawarannya amat mujarab.... Aku pun tanpa berlengah terus mengeluarkan kad hikmat dari sakuku dan kuberikan kepada bomoh cina tu.... Harap2 lepas ni aku tak kena kurung macam yang dibuat dik Ahlong dalam posting sebelum nih.

Betullah kata-kata mahaguru ku itu, 'Tiang Seri" kena kukuh... Disebabkan itulah maka aku rasa racun terhebat selepas ni, penawarnya hanya 2 seperti di atas..... Simpan duit dan kumpul sampai cukup. Lepas ni baru gi jumpa bomoh cina tu semula. Setakat sekarang ni aku kena banyak bersabar jer.....

Erm.. kepada mereka yang tak faham cerita aku ni, jangan lah risau.... Korang aku kompomkan statusnya "TIDAK BENGAP". Hanya mereka yang berkenaan sahaja yang akan faham...

Ohh.. terlupa plak nak ucap terima kasih pada sahabat sepermontenganku.. Mr Anaz yang sudi menemankan aku meredah hutan batu sehingga ke Gua Tengkorak...


7 comments:

zulpictures said...

sadis sungguh entry ni... menitik airmata ku.. huhuhu.. memang terlalu besar pengorbananmu wahai sahabat ku...respek le.. nanti kalau along ikat, bagi tau dia.. wa sudah kena racunn.. wa sudah tarak takut lu punya gari.. janji wa bleh amik gambar cunn...hahhaa...

Khalsyaza said...

Muahahahaha.....!! Komen anda membuktikan bahawa anda berstatus.."TIDAK BENGAP" kerana anda paham entry nih...

zul said...

bila nak buat roadshow ni...

Khalsyaza said...

sebelum buat roadshow...kenalah kita gi ngeteh dulu.. huhuhu

Anonymous said...

hehehehe meh laaa nk gak try rasa 10-24 & 35 tue...brand sama leh masuk punyer...jom mlm nie kita mgeteh yer...abg zul kasi bwk d700 tue sekali yer...hhahahaha

Khalsyaza said...

cadangan yang sangat bernass.... Boleh lah bergambar ngan racun2 yang membawa maut tu..

Khalsyaza said...

tapi 10-24 tu tak belipon... hanya ada 35 jer....

Blog Widget by LinkWithin